metro.cz

Pentu k déčku radní neschválili

  11:51
Stavba déčka mezi Pankrácí a Písnicí bývá označována jako nejzávažnější akce v Praze od tunelu Blanka. Přesto se podle některých radních s penězi města hazarduje.
Vizualizace vstupu do stanice metra D, konkrétně Nemocnice Krč. | foto: Metroprojekt

Dopravní podnik totiž s developerskou společností patřící do skupiny Penta Investments chystá společný podnik, který má prospět oběma stranám. Pentě má spolupráce na projektu přinést zisk, městu pak strategického partnera, se kterým Praha snáze získá potřebné pozemky. Zastupitelé však minulý týden vzali zprávu o přípravě Společného podniku pouze na vědomí.

O tom, zda se na základě výtek ze strany některých radních podaří hlavní nedostatky společného podniku napravit, rozhodnou až příští měsíce. „Bavíme se o akci, kam budou vloženy miliardy veřejných peněz, kde ale není zajištěna žádná veřejná kontrola, kde město nebude mít reálnou možnost hlídat urbanistické kvality významných rozvojových území a jediné, co je garantováno, je zisk soukromé společnosti,“ říká náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj Petra Kolínská. Podle ní zatím není jasné ani to, co se bude dít s pozemky hlavního města, které již pro účely výstavby metra město vykoupilo.

Podle magistrátu příprava projektu pokračuje podle původního harmonogramu. Metrem D by se měli první cestující svézt v roce 2025. Podle primátorky Adriany Krnáčové je zvolené řešení jediné, které umožní, aby se Praha v dohledné době dočkala nové trasy. „Pokud by navrhovaná varianta neprošla, mohla by Praha na dalších 15 let na nové metro zapomenout,“ dodává primátorka.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek