metro.cz

Na cestu do Dolních Břežan si vezměte mapu

  15:53
Obyvatelé Dolních Břežan a okolí se zaradovali. Nájezd na Pražský okruh mezi Písnicí a Dolními Břežany bude konečně po letech proseb otevřen. Jenže radost z toho, že odtáhnou betonové zátarasy a lidé se nebudou muset do Prahy proplétat Břežanským údolím, nebude trvat příliš dlouho.
Ilustrační snímek | foto: Tomáš FraitMAFRA

Konkrétně pouze od 23. dubna do konce rekonstrukce Libušské ulice. Ten se předpokládá někdy v červenci. „Pak zase zkratku na okruh zavřou, aby prý nadměrná doprava kvůli možnosti nájezdu nezahlcovala Písnici, které údajně chybí obchvat. Vsadím se ale, že se ukáže, jak otevření nájezdu místním pomůže,“ myslí si jeden z obyvatel Ohrobce.

Uzavřená hlavní tepna v Písnici a také část Kunratické spojky udělá ve zdejší dopravě pořádný guláš. Aby toho nebylo málo, opravovat se totiž bude i v Dolních Břežanech.

Uzavírky odstartují hned po Velikonocích v úterý 3. dubna. Do 29. dubna bude uzavřena břežanská ulice Ke Zvoli – po tu dobu zruší autobusovou zastávku Dolní Břežany, hřiště. Autobus 331 pojede objízdnou trasou přes Lhotu stejně jako ostatní auta.

Až ulici Ke Zvoli otevřou, uzavřou naopak od 30. dubna do 1. června Lhoteckou ulici v Dolních Břežanech. Autobus 333 bude jezdit stejně jako auta objízdnou trasou přes ulici Ke Zvoli a K Ohrobci.

V Písnici pak rekonstrukce Libušské ulice a části Kunratické spojky proběhne ve dvou etapách. Po celou dobu bude zcela uzavřen průjezd Písnicí a betonové zátarasy umístí i na okolní polní cesty.

V místech, kde spojka končí a navazuje na nebezpečné křižovatce s Libušskou ulicí, vznikne dlouho očekávaný kruhový objezd. Od úrovně písnické ulice K Vrtilce až na jih Písnice pak dostane silnice plná výmolů nový povrch. I tady startují uzavírky už 3. dubna.

Ve druhé etapě se bude rekonstruovat úsek od nově postaveného kruhového objezdu po křížení s ulicí K Vrtilce. Tato část proběhne od srpna do listopadu.

Autobusy linky 331 a 333 budou jezdit po Vídeňské ulici. Na detailnější změny v hromadné dopravě se podívejte v boxu níže. Objízdné trasy pro motoristy povedou přes Vestec nebo Cholupice. Ještě jednou je nutné připomenout, že sjezd na Pražský okruh u Písnice bude otevřen pouze do konce července.

„Rekonstrukce má vyjít na 118 milionů korun,“ sdělila mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Vedle nervů má ovšem přinést i mnoho lepších změn.

„V Libušské ulici přibudou dva přechody, takže jich bude celkem sedm. Ulice dostane i chodníky, ale také čtyři zpomalovací prahy,“ dodává generální ředitel správy komunikací Petr Smolka.

Správa silnic nyní opravuje i Husitskou ulici na Praze 3, která způsobila dopravní kolaps v žižkovské Seifertově ulici a jejím okolí.

Správa se chystá rovněž opravovat ulici Na Slupi spojující Podskalí s Nuslemi. Rekonstrukce měla na jaře začít i na Vinohradské, tady ale práce město odložilo.

Změny v MHD

  • Kvůli opravě Libušské ulice se od 3. dubna změní trasy a zastávky těchto spojů PID.
  • 113 – Linky zkráceny do zastávky Písnice. V úseku Na Beránku – Točná bude dočasně zavedena linka X113.
  • 913 – Zastávky Cholupický hřbitov, Cholupické náměstí, Cholupice, Hrazanská a Točná jsou pro linky 113 a 913 dočasně zrušeny.
  • 197 – Spoje v trase Smíchovské nádraží – Háje jsou obousměrně vedeny objízdnou trasou ulicemi Libušská, Dobronická, K Libuši a K Šeberáku. Zastávky U Libušské sokolovny a Sídliště Písnice (obě ve směru na Háje) a U Studánky (oběma směry) jsou pro tyto spoje zrušeny. Zřízeny jsou zastávky Libuš, Dobronická, U Tří svatých, Kunratická škola, Kunratice a Šeberák.
  • 331 – Linky jsou ve směru Dolní Břežany vedeny objízdnou trasou ulicemi Dobronická, Vídeňská, Hodkovická, Vestecká, Břežanská a K Hodkovicím.
  • 333 – Zastávky Libuš, U Libušské sokolovny, Sídliště Písnice, Lipovická, Ke Březině, Písnice a Dolní Břežany a Na kopečku budou pro linky 331 a 333 dočasně zrušeny. Autobusy zastaví na zastávkách Dobronická, Pramenná, Vestec-OC, Zlatníky-Břežanská a Dolní Břežany-Škola.
  • 742 – V úseku Zvole – Vrané nad Vltavou-Žel.st. zavedou posilovou linku 742.
Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek