metro.cz

Dělníci míří na lávky. Opraví je v Radotíně i Butovicích

  15:58
Můstek přes Berounku v Praze 16 uzavřou v pondělí. Do té doby na něj mohou místní po jednom. Loňský pád trojské lávky spustil v hlavním městě vlnu bezpečnostních kontrol a uzavírek můstků všeho druhu. Zatímco Libeňský most se po svém podložení veřejnosti opět otevřel, technicky nevyhovující radotínská lávka se zahájení oprav dočká od pondělí.
Radotínská lávka | foto: Praha 16Metro.cz

„Uzavření lávky se posouvá kvůli další etapě zajišťovacích prací, z technologických důvodů a problémů vzniklých na straně zhotovitelské firmy,“ řekla deníku Metro mluvčí šestnácté městské části Jana Hejrová. Od prosince na můstku platil přísný zákaz vjezdu motocyklů. Městská část také zúžila prostor pro vstup na lávku tak, aby na ni mohla vejít vždy jen jedna osoba. „V únoru bylo na lávku také instalováno výstražné zařízení s červeným světlem, které se v případě překročení povolené rychlosti větru rozsvítí,“ dodává mluvčí Hejrová.

V dubnu startuje také oprava lávek na železničním mostě spojujícím smíchovský a výtoňský břeh. Ač je Technická správa komunikací (TSK) spravovala již v září loňského roku, po neštěstí v Troji se město rozhodlo dřevěné chodníky uzavřít a počkat s opravou na jaro.

„Nosná konstrukce plošně koroduje a oslabení některých průřezů konzol lávky dosahuje sta procent. Došlo tedy k destrukci některých prvků. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ vysvětluje nutnost dalších zásahů mluvčí správy komunikací Barbora Lišková.

Ředitel TSK Petr Smolka nedávno přiznal, že dělníci mohli začít s opravami na železničním mostě již loni. Správa železniční dopravní cesty, která zde prováděla vlastní diagnostiku, ale zahájení prací zamítla. „Zároveň byl problém s odstávkou plynovodního potrubí, ke které nám daly zamítavé stanovisko pražské plynárny,“ upřesňuje ředitel Smolka.

V Nových Butovicích vyroste nový most pro pěší

  • Stávající most spojující stanici metra s pěším koridorem k poliklinice a Úřadu městské části Praha 13 byl v havarijním stavu. Technická správa komunikací ho proto nechá v těchto dnech zbourat.
  • Můstek byl postaven v roce 1988. Po demolici a odstranění stávajícího mostu včetně pilířů dojde k vybudování nového. Dělníci rovněž obnoví plochu pod mostem a část navazujících chodníků, upraví osvětlení a odvodnění nového mostu. Ten by měl být dokončen v březnu 2019.
  • Demolice se nevyhne ani terase, která slouží jako lávka nad uzavřenou pasáží na Budějovické. Praha ji místo oprav nechá zbourat i přesto, že proti záměru hovoří několik technických posudků. Proti se staví také někteří zastupitelé a vedení místního nákupního centra.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek