„Uzavření lávky se posouvá kvůli další etapě zajišťovacích prací, z technologických důvodů a problémů vzniklých na straně zhotovitelské firmy,“ řekla deníku Metro mluvčí šestnácté městské části Jana Hejrová. Od prosince na můstku platil přísný zákaz vjezdu motocyklů. Městská část také zúžila prostor pro vstup na lávku tak, aby na ni mohla vejít vždy jen jedna osoba. „V únoru bylo na lávku také instalováno výstražné zařízení s červeným světlem, které se v případě překročení povolené rychlosti větru rozsvítí,“ dodává mluvčí Hejrová.
V dubnu startuje také oprava lávek na železničním mostě spojujícím smíchovský a výtoňský břeh. Ač je Technická správa komunikací (TSK) spravovala již v září loňského roku, po neštěstí v Troji se město rozhodlo dřevěné chodníky uzavřít a počkat s opravou na jaro.
„Nosná konstrukce plošně koroduje a oslabení některých průřezů konzol lávky dosahuje sta procent. Došlo tedy k destrukci některých prvků. Už na konci září budou chodci moct po jedné z nich opět bezpečně procházet,“ vysvětluje nutnost dalších zásahů mluvčí správy komunikací Barbora Lišková.
Ředitel TSK Petr Smolka nedávno přiznal, že dělníci mohli začít s opravami na železničním mostě již loni. Správa železniční dopravní cesty, která zde prováděla vlastní diagnostiku, ale zahájení prací zamítla. „Zároveň byl problém s odstávkou plynovodního potrubí, ke které nám daly zamítavé stanovisko pražské plynárny,“ upřesňuje ředitel Smolka.
V Nových Butovicích vyroste nový most pro pěší
|