metro.cz

Nákup kuponů MHD má stále mouchy

  5:55
Neviditelná jízdenka i potíže s ověřováním ISIC karet. E-shop dopravce řeší problémy.
Fronty se tvořily především u infocenter. | foto: Metro.cz

„Stojím tu už čtvrt hodiny a štve mě, že tady za pár týdnů budu muset stát znovu,“ lamentuje sedmnáctiletý středoškolák Roman, který si přišel do infocentra ve stanici metra Anděl dobít měsíční kupon. Podobně jako jiní studenti a také senioři nad šedesát let mu totiž kromě nákupu v novém e-shopu dopravního podniku víceméně nic jiného nezbývá. Nově zlevněný roční kupon v hodnotě 1280 korun si sice může pořídit v předstihu, platit mu ale začne nejdříve začátkem října. „Ve frontách u okýnek tu kvůli tomu stojí opravdu jen studenti a důchodci,“ dodává mladík stojící před ním.

Podle Pražanů, které deník Metro oslovil ve chvíli, kdy s úlevným výrazem a nabitou Lítačkou odcházeli od prodejních okýnek, se dopravnímu podniku podařilo nepodcenit situaci. Návaly se totiž 1. září, kdy je o kupony největší zájem, tvořily pouze v infocentrech. Na několika předprodejních místech šlo sehnat kupon prakticky hned. Největší fronty tedy přišly až první školní den a v infocentrech se tvořily ještě včera.

Vrásky na čele naopak přidává zaměstnancům dopravního podniku jejich nový prodejní web pidlitacka.cz. Je to jen pár dní od jeho spuštění a dopravce je již doslova zasypán stížnostmi. „Má někdo také problém se zadáním čísla ISIC na pidlitacka.cz? Mně to totiž vůbec nebere,“ upozorňovala na jednu ze systémových chyb studentka Yana Bjrx Plokhova. Na Facebooku Pražské integrované dopravy se vzápětí dočkala reakce: „Ověřování ISIC karet nejspíše stále nefunguje. Správce systému, Operátor ICT, pracuje na odstranění závady.“

„Hlavně dejte do kupy jízdenky. Je mraky lidí, co si koupí Lítačku, a revizoři ani validátor nevidí nahraný kupon,“ rozčílila se na Facebooku PID Míša Strnadová, jejíž slova pak potvrdila řada dalších Pražanů. Nenačtení kuponu u revizora je podle informací dopravce skutečně důvod k reklamaci. Nové kupony už ale u validátorů zkontrolovat nelze. „Uvidíte v nich jen kupony zakoupené před 27. 8.,“ píše uživatel Marťák Pechman, zaměstnanec dopravce.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
Témata: ISIC, Facebook
zpět na článek