metro.cz

Nevyužitý spoj dojezdí

  5:55
Linka H1 z Chodova končí. Řidič v ní často cestoval sám.
Detail plošiny pro bezbariérový vstup do tramvaje EVO1. | foto: Pragoimex, a.s.Metro.cz

Tenhle autobus opravdu nepřehlédnete. V kontrastu k přeplněným vozům MHD v něm totiž obvykle jezdí jen řidič s jedním či dvěma cestujícími. Organizátor dopravy Ropid se proto rozhodl speciální spoj spojující obchodní centrum Chodov s Černým Mostem zrušit. Přepravoval pouze osoby se sníženou schopností pohybu a orientace a dospělé cestující s dětmi do tří let. Ti ale „svůj“ autobus příliš nevyužívali.

„Linka H1 je ve všech částech trasy plně zastupitelná ostatními bezbariérovými spoji v atraktivních intervalech. Proto navrhujeme, aby byly vynakládány jak peněžní prostředky, tak pracovní síly účelněji a efektivněji,“ uvádí Ropid na facebookových stránkách PID. Zástupci pražské bezbariérové komise a sdružení vozíčkářů však se zrušením linky nesouhlasí.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala vychází přeprava jednoho vozíčkáře na této lince v průměru na 900 korun. Speciální linky navíc vznikly v polovině 90. let, kdy nejezdilo zdaleka tolik nízkopodlažních dopravních prostředků. Spoje s označením H byly původně celkem tři. Ropid tak zrušením H1 dá de facto sbohem spoji, který zastaral.

„Za více než 20 let dopravní podnik čekal obrovský skok kupředu, kdy v současné době je 73 procent bezbariérově přístupných stanic metra, zhruba 82 procent autobusů a asi 42 procent tramvají,“ uvádí Ropid. Díky zrušení linky navíc dopravce získá volné řidiče, kterých je nyní nedostatek.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek