Za devět dosavadních sezon se počet prodejců na náplavce zečtyřnásobil. Také návštěvníků stále přibývá.
„Ještě předtím, než jsme se do organizace farmářských trhů pustili, jsme stáli s kamarádem Danielem Mourkem na prázdné sobotní náplavce a já jsem se rozpačitě rozhlížel kolem. Na vodě labutě, v dálce rybář a sem tam projel cyklista. Říkal jsem si, co to bude ještě za kus práce, udělat z náplavky místo, které bude pomáhat farmářům i Pražanům,“ říká Jiří Sedláček, předseda spolku Archetyp, který farmářský trh Náplavka založil a provozuje.
Málokdo věřil, že se náplavku podaří oživit. Inspirace přišla z Německa i USA. „Na začátku váhali i farmáři. Náplavku jsme si vybrali kvůli tomu, že umožňuje farmářům přistavit i chladicí auto, což je důležité pro čerstvé potraviny, zeleninu a bylinky. Podle stejného konceptu fungují trhy i v Berlíně a v centru New Yorku, například ten největší a nejstarší na Union Square,“ řekla Šárka Sedláčková, spoluorganizátorka trhu.
Od začátku měli organizátoři za cíl vytvořit nejen místo s kvalitními farmářskými produkty, ale i prostor pro sousedská setkávání. „Chceme, aby sobotní farmářské tržiště na náplavce sloužilo Pražanům i farmářům,“ doplnila Alena Bžochová ze spolku Archetyp.
Loni organizátoři zavedli vratné kelímky na studené nápoje. Letos pokračuje tržiště s kelímky na teplé nápoje v systému „otoč kelímek“, který mohou zákazníci vrátit i v jakékoliv zapojené kavárně. Pivo, víno a nealko se čepuje do skla, do vratných, zálohovaných kelímků anebo do nádob, které si zákazníci sami přinesou. Občerstvení bude v nové sezoně servírováno pouze na nádobí z přírodních materiálů, do porcelánu či do vlastních přinesených krabiček zákazníků.
Trhy na náplavce
|