metro.cz

Modernizace Vinohradské se komplikuje. Náměstek pro dopravu ji kritizuje

  14:36aktualizováno  16:36
Rekonstrukce tramvajového úseku ve Vinohradské ulici, která započala v sobotu, má za sebou první zádrhel. Opravu mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí totiž hned v prvních dnech zkomplikovala havárie inženýrských sítí.
Vinohradská | foto: MPP

„Takže jsme měli vlastně výluku ve výluce. Ale zvládli jsme to. I proto patří všem dopravákům, kteří se na řešení této opravdu složité situace podíleli, velký dík,“ uvádí tiskový odbor dopravního podniku. 

Rekonstrukce, kvůli které musejí Pražané jezdit náhradními autobusy, však není příliš po chuti náměstkovi primátora pro dopravu Adamu Scheinherrovi. Ten se nechával před rekonstrukcí slyšet, že se se svým týmem snažili práce co možná nejvíce urychlit. O víkendu však na svém facebookovém profilu opravy již otevřeně kritizoval.

Zastávky Vinohradské

V úseku mezi Škrétovou a Sudoměřskou ulicí jsou celkem čtyři zastávky – Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Jako definitivní bude dokončena pouze zastávka Italská ve směru do centra, kde bude nástupní ostrůvek. Ostatní se budou dodělávat až po rekonstrukci.

„Nejsem příliš spokojen s tím, že proběhne v některých částech jen v dočasném řešení a některé povrchy a zastávky budou dostavěny až rok poté. Bohužel jsme v tomto rozběhlém projektu již nemohli dostatečně zaurgovat koordinaci prací, kterou se nedařilo mým předchůdcům podchytit. Stav tramvajové trati už neumožňuje výluku odkládat,“ vysvětluje Scheinherr s tím, že práce samy o sobě byly již o rok posunuté.

„Výluka byla původně naplánována souběžně s opravou ulice Seifertovy. Po Vinohradské bude následovat velmi významná výluka v Nádražní ulici, na jejíž koordinaci aktuálně intenzivně pracujeme,“ dodává Scheinherr.

Pro automobily je Vinohradská jednosměrně průjezdná ve směru z centra, tramvaje jsou zase odkloněny Korunní ulicí. Podle generálního ředitele a předsedy představenstva dopravního podniku Petra Witowského se tramvajová trať ve Vinohradské ulici z velké většiny nachází v podobě z roku 1980 bez dalších oprav. To si podle něj vybíralo svou daň na opotřebení kolejí. „Celkové náklady na modernizaci jsou zhruba 190 milionů korun. Po nových kolejích se Pražané projedou 12. července,“ doplňuje Witowski.

V prvních dnech výluky jsou na nejfrekventovanějších místech k dispozici cestujícím informátoři v reflexních vestách.

Včera pak v ulici usměrňovali dopravu také pražští strážníci. Dopravní situace je zde doposud poměrně klidná. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek