metro.cz

Trh se dělí na férové a ty ostatní

  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Aleš Pospíšil, manažer vnějších vztahů společnosti Centropol v článku pro Metro.cz

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

ALeš Pospíšil | foto: Centropol

V žádném odvětví ekonomiky nelze dopustit, aby na tom byl lépe ten, kdo porušuje zákon. A to ani v energetice, kde se trh proměnil z houfů běhajících obchodníků k sofistikovanějším obchodním modelům. Ty dávají zákazníkům mnohem větší šanci vybrat si toho pravého dodavatele elektřiny a plynu.

Kromě ceny začne hrát čím dál větší roli energetické poradenství. Poradce může propočítat spotřebu největších žroutů energií, vypočítat možnosti úspor při koupi nového spotřebiče ve vyšší energetické třídě i dobu návratnosti této investice. Zjistí ale i nesprávné nastavení distribuční sazby, které může prodražit spotřebu o desítky procent.

Zákazníky ke změně dodavatele nevede vysoká cena energií, ale spíš nezájem dodavatele o vlastního zákazníka, nedostatečná komunikace, rigidní a zdlouhavé řešení jeho požadavků či změny jeho potřeb. Přesto je na trhu dost obchodníků, kteří porušují pravidla a zákazníkům se doslova lámou do dveří ve snaze získat je za každou cenu. A je jedno, zda jde o obchodníka zvonícího na zvonky se smlouvou o dodávce energií v ruce nebo o firmu, jež sjednává zprostředkování aukcí, které k zajištění nejlepších podmínek na trhu většinou stejně nevedou.

Centropol chce trh od těchto praktik vyčistit. Nabízíme státním institucím maximální součinnost v boji proti těm, kdo odmítají respektovat právo zákazníka svobodně se rozhodnout a nehodlají dodržovat zákony. Centropol klade na své obchodníky mimořádně vysoké profesionální i etické nároky a porušení interních předpisů vede k okamžitému ukončení spolupráce. Cílem každého férového dodavatele by mělo být trvale přispívat ke kultivaci podnikatelského prostředí včetně ochrany zákazníka. Ten by v tomto byznysu rozhodně neměl být slabší stranou.

Témata: trh
zpět na článek