metro.cz

Sjednotit stojany s jízdními řády vyjde na dva a půl milionu korun

  12:58
Cestující v pražské hromadné dopravě mohou narazit hned na několik typů zastávkových stojanů. To chce nyní změnit magistrát hlavního města, který včera schválil zakázku, jež umožní jejich sjednocení.
Designové řešení zastávek | foto: @adam.praha.sobe

O novou podobu takzvaných označníků se postará studio Artěl známé rovněž pod názvem studio Olgoj Chorchoj. „Jejich konkrétní podoba zatím není jasná. Neradi bychom se prozatím k věci vyjadřovali,“ sdělil deníku Metro Jan Němeček z Artělu.

Kromě stojanů bude Praha hledat také novou podobu elektronických panelů s příjezdy a odjezdy spojů. „Zařízení zobrazující odjezdy spojů ze zastávky v reálném čase je jedním ze základních moderních prvků informování cestujících ve veřejné dopravě,“ píše se v dokumentu, jejž včera radní schválili. Na některých zastávkách tento systém už funguje. K vidění je například na trati na Barrandov, v Podolí či na Klárově.

Náklady spojené s hledáním nového designu a výrobou prototypů zaplatí pražský organizátor dopravy – společnost Ropid. Použije k tomu dva a půl milionu korun, které jí magistrát na tuto akci vyčlenil. Studio Artěl bude mít za úkol nejen sjednotit podobu označníků, ale také zlepšit průchodnost kolem nich. Nové stojany pak dostanou i zastávky ve Středočeském kraji, které patří pod pražskou integrovanou dopravu. 

Designéři sjednocují i koše a lavičky. Nově je mají v Praze 7

  • Nové koše od společnosti Artěl doplňují na Strossmayerově náměstí lavičky ze stejné designérské dílny. Praha je vysoutěžila loni. K nim pasuje i stojan na kola ve stejném designu.
  • K mobiliáři od Artělu se na podzim přidá nový design zastávkového přístřešku a zábradlí. První testovací prototyp bude uveden do provozu v říjnu 2019. 
  • Zastávkové přístřešky se začnou obměňovat v roce 2021, kdy městu vyprší smlouva se současným dodavatelem městských přístřešků – JCDecaux.
  • První na řadě budou přístřešky, které patří právě JCDecaux –  prozatímní odhad je 767kusů, následně se vymění dosluhující prvky.
  • Zakázku dostává studio Artěl přímo. „Studio už v minulosti vyhrálo dvě soutěže vypsané Institutem plánování a rozvoje Prahy. Proto jsme jej vybrali znovu i pro dopravní označníky a prostor okolo kvůli ucelené designové návaznosti,“ uvedl na Facebooku radní Adam Scheinherr.
  • Je to několik měsíců, co začal dopravní podnik rozmisťovat na některé zastávky takzvané mobilní přístřešky. Na umístění přístřešku, jenž není pevně spojený se zemí, dopravce nepotřebuje stavební povolení. Prosklené budky se kvůli vyvýšené podezdívce na některých místech často stávají překážkami pro invalidy.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek