metro.cz

Dopravní podnik opět rozprodává majetek. Draží tramvaje, molo, kazeťák i mixážní pult

  6:10
Vyšší nabídka v obálce vyhrává. Na tomto principu funguje rozprodej nepotřebného majetku pražského dopravního podniku, který si zájemci mohou koupit do úterý.
Majetek DPP

Majetek DPP | foto: DPP

Na seznamu nechybí desítky tramvají a autobusů, ale také kuriozity jako trafika, plovací molo, kazetový magnetofon či mixážní pult. Dopravce se ale zbavuje také vodárny, nejrůznější drobné techniky, vysokozdvižného vozíku, diktafonu o velikosti stolního počítače či hasičského auta.

„Aktuální nabídku všech dopravních prostředků najdou lidé na našich webových stránkách, a to včetně instrukcí, jak při obálkové metodě postupovat. V přehledu jsou uvedené fotografie a někdy také videozáznamy nabízených dopravních prostředků. Na základě této nabídky pak zasílají zájemci jimi navrženou cenu k odkoupení dopravního prostředku v obálce do naší podatelny. Předmět je prodán tomu, který nabídne nejvyšší cenu,“ vysvětluje pro deník Metro princip aukce mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

350 tisíc za tramvaj
Zájemci nejen z řad šotoušů (milovníků dopravy) mohou nabídky poslat do příštího úterka. Další šanci pak dostanou nejdříve za čtvrt roku, kdy dopravce obvykle prodej opakuje. U aktuálního seznamu podnik tentokrát nestanovil u žádné položky minimální cenu. S jedinou výjimkou.

Prodej majetku

  • Šotoušové při nákupu nesoupeří jen mezi sebou, ale také s výkupnami kovů. 
  • Pokud bude cena kovového šrotu z výkupen vyšší než nabízená cena kupujících za ten který majetek, bude ze seznamu vyřazen.
  • Jestliže od dopravního podniku koupíte autobus, počítejte nejen se ztrátou kol, ale také s poplatkem za jeřáb. Za něj si dopravce účtuje 1350 korun za hodinu provozu.

„Kromě tramvají typu T6A5, kde minimální cena k prodeji činí 350 tisíc korun bez daně,“ dodává pro Metro Řehková. To je vyvolávací částka, za kterou dopravce obvykle desítky tramvají prodává. Zájemci se však museli v minulosti zavazovat, že své pojízdné úlovky během následujícího roku nepřeprodají.

V nabídce je také necelá stovka linkových autobusů Karosa a CityBus, a to včetně kloubových. Ty ovšem dopravce nabízí tradičně bez kol. „Ta je nutné vrátit do dopravního podniku,“ uvádí dopravce na svém webu.

Trafika z Českomoravské
Jednou z kuriozit, kterou můžete od dopravního podniku získat, je také počmáraný prodejní stánek rychlého občerstvení, který stál dříve v blízkosti metra Českomoravská. Jeho skla podle fotografií na webu dopravce přežila nejeden hokejový zápas.

Vyloženě bizarní kousky, jako trezor, zubařské křeslo či chatky z dětského tábora, ale v nabídce tentokrát absentují. Je však zvláštní, že se dopravce tentokráte zbavuje velkého množství zvukové techniky, včetně kufříkových přehrávačů, reproduktorů či mikrofonů. Soupis těchto položek na seznamu s nápisem Ostatní majetek pak působí spíše jako pozůstalost karaoke baru, nikoliv dopravního podniku.

V tomto seznamu lze pak najít také položky, se kterými si může kupující pěkně ublížit. „Svařovací usměrňovač WTU 200 je nefunkční, nedostatečná izolace,“ píše dopravce u jedné z položek.

Žádný zajíc v pytli
Nabízený majetek si je možné po dohodě prohlédnout přímo v areálech dopravního podniku. O výsledcích budou zájemci informováni, pokud uvedou jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu.

„V případě dotazů kontaktujte Ing. Danihlíkovou písemně na e-mailu danihlikova@dpp.cz nebo telefonicky na čísle 724 332 706,“ doplňuje Řehková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek