metro.cz

Českobrodská opět průjezdná. Ke konci uzavírky tu byl punk

  10:11
Rekonstrukce tepny na východním okraji metropole končí s předstihem. Řidiči tu trávili víc než půl hodiny denně.
Na Českobrodské dělníci strávili 466 dní. | foto: TSK

Obyvatelé Běchovic i okolních městských částí a obcí na východě Prahy mají důvod k oslavě. Technická správa komunikací (TSK) tu totiž včera s pětidenním předstihem dokončila závěrečnou etapu rekonstrukce Českobrodské ulice. Část této páteřní dopravní tepny byla pro nerezidenty kvůli pracím tabu téměř pět měsíců.

„Během tohoto roku jsme v poslední etapě rekonstruovali tři sta metrů dlouhý úsek od mostu přes Mlýnskou strouhu až po křižovatku Českobrodské a Dolnopočernické,“ říká pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková.

Podobná uzavírka Českobrodské potrápila místní i loni. Sedmiměsíční rekonstrukce tehdy rmoutila hlavně obyvatele Klánovic, kudy tehdy vedla oficiální objízdná trasa, podobně jako obyvatele Běchovic, Úval, Újezdu, Koloděj, Zelenče, Šestajovic i Horních Počernic. Letošní navazující uzavírka probíhala ve srovnání s tou loňskou podstatně poklidněji. Podle místních zde byla dokonce v posledních týdnech policie natolik liknavá, že po překonání semaforů projel naprosto každý. Rekonstruovanou částí přitom mohli za světly oficiálně projíždět jen řidiči MHD a také rezidenti s povolenkou místního úřadu.

„Ke konci to tu byl pořádný punk. Při cestě do Klánovic jsem si ani nevšimla, že bych měla Běchovice objet přes Dubeč či Počernice,“ svěřila se Metru čtenářka Petra, která jela koncem května navštívit příbuzné do Klánovic.

Letní uzavírky

  • V průběhu léta zahájí správa komunikací desítky větších či menších staveb a oprav. 
  • V centru bude ve spolupráci s dopravním podnikem rekonstruována tramvajová zastávka I. P. Pavlova v ulici Bělehradská, na Praze 6 pak bude například stržen most v Horoměřické ulici a zahájena stavba nového mostu, výměna povrchu je připravena také ve Vltavské ulici na Smíchově.
  • Obyvatele východního okraje Prahy trápí také oprava frekventované Štěrboholské spojky. Konec opravy úseku od křižovatky s Průmyslovou ulicí je zde například naplánován na 5. srpna. Úplný konec prací je pak stanoven na říjen. „Spojka měla být rekonstruována již před čtyřmi lety, mému předchůdci se ale nechtělo,“ uvedl před časem náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Bývalý náměstek Petr Dolínek ale jeho nařčení odmítl.

Celkové náklady na opravy Českobrodské byly vyčísleny na 207,55 mililionů korun. Bez zajímavosti není ani důvod, proč TSK rozložila práce do dvou let po sobě. Původně zde měli totiž dělníci strávit rekordních 593 kalendářních dnů v kuse. TSK ale práce nedokončila, poslední dvě etapy odložila na letošek a dřívější znovuotevření hlavního tahu v Běchovicích odprezentovala jako úspěch svých pracovníků. Řada místních se však tehdy bouřila. Správa komunikací totiž podle nich sice změnila své plány na nátlak veřejnosti, otevřela však pouze z 85 procent hotový úsek, což bylo podle řady z obyvatel neprofesionální.

Rekonstrukce, jež letos započala 18. února, přinesla východním obyvatelům metropole a okolí tři sta metrů dlouhý úsek vozovky, nové chodníky i úpravy okolního terénu uprostřed Běchovic. Díky novému osvětlení mají být ve větším bezpečí i lidé na přechodech. Nová kanalizace by pak podle TSK měla nyní bez problému zvládat i přívalové lijáky. „Nikdo se nebude muset brodit po kotníky ve vodě,“ uváděla při druhém uzavření Českobroské ulice TSK.

Další uzavírky
V průběhu letních měsíců se však na řidiče nejen z východu Prahy chystá řada dalších dopravních komplikací. TSK na dobu, kdy bývá celkově nižší provoz, plánuje řadu významných oprav. Řidiči se musejí připravit například na dopravní omezení na Evropské ulici, na sjezdu z Holešoviček k tunelovému komplexu Blanka, ve Strakonické ulici u Lahovic nebo na Jižní spojce, kde pokračuje výstavba další části protihlukové stěny.

Jednou z nejvýraznějších současných uzavírek je také rekonstrukce Vídeňské ulice, kde mají místní rezidenti problém dostat se přes dělníky i k sobě domů. „Veškeré práce a omezení plánujeme tak, aby měly co nejmenší dopad na pražskou dopravu,“ doplňuje Lišková.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek