metro.cz

Neprášilo se zbytečně. Ulice po opravách září

  5:54
Vídeňská, Patočkova, Nuselská nebo Českobrodská. Dělníci správy komunikací přes léto pohnuli s opravami.
Most x031 na Ořechu | foto: TSK

Na přelomu července a srpna zvládla Praha největší dopravní omezení v novodobé historii. Na dva víkendy se tu totiž zcela uzavřela, vždy na více než dvacet čtyři hodin, Jižní spojka v oblasti Lanového mostu. Technická správa komunikací (TSK) se nyní ohlíží za opravami komunikací, které přes léto stihla. 

Podle ředitele TSK Jozefa Sinčáka se u několika stavebních akcí podařilo dokončit práce dříve, než se plánovalo. „Kromě Jižní spojky jsme bez výrazných komplikací provedli také opravu Vídeňské ulice a ještě před začátkem prázdnin jsme dokončili rekonstrukci Českobrodské. Musím také vyzdvihnout bleskovou opravu povrchu na Strakonické, která proběhla díky spolupráci s magistrátem i dodavatelem za pouhých devět dní,“ říká Sinčák, podle kterého se pražští řidiči letos profilovali jako velmi ukáznění a trpěliví.

„Chci jim poděkovat. Oprava vždy znamená komplikace, ale tentokrát jsme nezaznamenali jediný zásadní problém ani kolaps dopravy, což pro nás bylo příjemné překvapení,“ dodává Sinčák.

Před koncem prázdnin TSK znovu v plném rozsahu zprovoznila Vídeňskou ulici, kde rekonstruovala 760 metrů dlouhý úsek od ulice K Zeleným domkům po kruhový objezd v Kunraticích. Toto omezení, které bylo jedno z nejvýznamnějších letošního léta, se denně dotýkalo přibližně patnácti tisíc řidičů. Původní plán předpokládal práce a dopravní omezení až do konce září.

Technická správa komunikací dává do kupy okolí škol

  • Do úprav komunikací pro zvýšení bezpečnosti chodců i řidičů v ulicích Prahy investuje Technická správa komunikací přes sto milionů korun. Má jít především o přehlednější řešení dopravy, a to zejména v okolí mateřských a základních škol.
  • Bezbariérová úprava jednoho přechodu, včetně přisvětlení, bez světelné signalizace stojí do půl milionu korun. V případě výstavby dělicího ostrůvku se náklady zvyšují až na jeden milion korun. Úpravy trvají po získání všech povolení přibližně tři až pět týdnů, a to s ohledem na rozsah akce. 
  • Nejnáročnější úpravou kromě okružních křižovatek je výstavba zpomalovacích prahů, která vyžaduje nové řešení odvodnění komunikace.
  • V letošním roce mezi největší podobné akce správy komunikací patřila výstavba zcela nového kruhového objezdu v křižovatce ulic Čakovická, Letňanská a Ke Klíčovu. Šlo o investici ve výši přes 20 milionů korun. „Tato křižovatka je využívanou spojnicí pro řidiče mezi Prosekem a Vysočany a směrem na Kbely do Středočeského kraje. Prochází zde také frekventované cyklotrasy A43 na Prosek a A265 směrem na Kbely,“ říká Michal Švadlenka ze společnosti Besip.

Práce se urychlily také na Patočkově, kde sice pokračují, ale je zprůjezdněn směr do centra a osobní automobilová doprava již není vedena po tramvajových kolejích. Stejně tak, až na dopravní omezení v ulici Pod Stárkou, se vrátila doprava do rekonstruované Nuselské ulice, kde se nyní dokončují chodníky. „Podařilo se urychlit i práce ve Vltavské ulici na Smíchově, kde jsou od 28. srpna průjezdné dva jízdní pruhy a práce probíhají mimo ně,“ doplňuje mluvčí TSK Barbora Lišková.

V termínu pak dělníci během léta dokončili opravu povrchů v Ústecké ulici pokračující z loňska. Doprava se vrátila i na most u Ořechu přes D0, dokončena byla revitalizace okolí Písecké brány s vějířem Žofie Chotkové. Otevřelo se 83 parkovacích míst v Jankovcově ulici v Holešovicích. „Dále se opravilo nábřeží Kapitána Jaroše, zastávky MHD v Bucharově ulici, přechody v Záběhlické, U Dejvického rybníčku, v Pražské ulici, na náměstí Jiřího z Poděbrad a dokončily se desítky dalších menších či větších staveb,“ vyjmenovává Lišková.

Ještě před prázdninami stihla TSK vrátit řidičům a obyvatelům Běchovic do užívání opravenou Českobrodskou ulici. Řidiči tu trávili víc než půl hodiny denně v kolonách. Část této dopravní tepny byla pro nerezidenty kvůli pracím tabu téměř pět měsíců. Podobná uzavírka Českobrodské potrápila místní i loni. Sedmiměsíční rekonstrukce tehdy rmoutila hlavně obyvatele Klánovic, kudy vedla oficiální objízdná trasa, podobně jako obyvatele Běchovic, Úval, Újezdu, Koloděj, Zelenče, Šestajovic i Horních Počernic. Letošní navazující uzavírka probíhala ve srovnání s loňskou podstatně poklidněji. Podle místních zde byla dokonce v posledních týdnech policie natolik liknavá, že po překonání semaforů projel kdokoli. Rekonstruovanou částí přitom mohli za světly projíždět jen řidiči MHD a rezidenti s povolenkou místního úřadu.

Letos v dubnu začala oprava druhé lávky pro pěší přiléhající k železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem. Zástupci Technické správy komunikací i dodavatelské společnosti Strabag potvrdili, že by se severní lávka měla otevřít koncem tohoto měsíce. Obě lávky na železničním mostě se pro pěší uzavřely v prosinci 2017 z důvodu havarijního technického stavu. Nosná konstrukce lávek totiž korodovala a dřevěná mostovka byla značně opotřebovaná, některá prkna i zdeformovaná. Navíc bylo dřevo vlhké a byla v něm objevena skrytá hniloba.

V práci zaměstnanci TSK ale neustanou ani v budoucnu. Včera kvůli údržbě Barrandovského mostu uzavřeli jeden jízdní pruh ve směru od Jižní spojky na Smíchov. Jde o úsek od sjezdu na Barrandov po nájezd z této oblasti. Tato oprava skončí v listopadu. 


Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek