metro.cz

Další 1 fotografie v galerii
Ilustrační snímek | foto: Lukáš BíbaMF DNES

Průvodčí budou mít doprovod. Nestíhali by

  13:52
Organizátor dopravy láká pracanty na výlety k okraji Středočeského kraje. Tentokrát jim i zaplatí.

„Tady si zapiš, že má paní lístek a pán Lítačku.“ Tato věta zaznívá z úst průvodčích v příměstských vlacích kolem metropole pravidelně jednou za pár měsíců. Bývá směrována na mladého asistenta, obvykle studenta některé z pražských dopravních škol, který tu z deskami v rukou v rámci povinné školní praxe provádí dopravní průzkum. Organizátor dopravy Ropid se však nyní rozhodl sehnat si novou várku kontrolorů.

„Cestujete rádi vlakem? Zajímáte se o dopravu? Chcete si zároveň vydělat nějakou korunu? Pak pro vás máme ideální nabídku jednorázové brigády. Podíváte se i do vzdálených zákoutí Středočeského kraje a pomůžete nám zjistit, jaké jízdenky cestující ve vlacích PID používají. Tak neváhejte a hlašte se,“ láká Ropid brigádníky na svém Facebooku.

Jejich úkolem by měl být za 125 korun na hodinu a další již nespecifikované příplatky takzvaný průzkum skladby jízdních dokladů. Ve dnech od 22. do 24. října a od 5. do 17. listopadu by měli procházet vagony s vlakovou četou a zapisovat si do formuláře jízdní doklady cestujících. Ropid si na svém Facebooku také vyhradil právo odpovědět na žádosti o brigádu pouze vhodným uchazečům. Z následné diskuse poté vyplynulo, že by průvodčí bez brigádníků práci navíc již nezvládli. „Průvodčí ve vlaku má řadu povinností, nejen kontrolovat jízdné. Pokud by měl u každého cestujícího vyplňovat formulář, neměl by šanci to stihnout. Jiná věc je, že takovou statistiku nedělá samo ani zařízení, kterým jízdní doklady načítá a kontroluje,“ vysvětluje na Facebooku Ropidu uživatelka Lucie Párová.

S ní souhlasí i Petr Breburda. „Někdy průvodčí nestihne ani trasu Stará Boleslav – Kolín,“ dodává Breburda.

Průzkumy obsazenosti vozidel jsou jedním ze základních podkladů pro plánování linek pražské hromadné dopravy. Probíhají pravidelně v síti metra, tramvají i autobusů formou sčítání cestujících. Na stránkách Ropid lze nalézt souhrny všech aktuálně dostupných celosíťových průzkumů linek PID. Poslední velký proběhl zhruba před rokem. 

Ropid shání dispečera, informátory i správce Facebooku

Organizátor dopravy hledá kolegy i na méně obvyklé pozice.

  • Správce sociálních sítí PID musí mít zkušenosti a středoškolské vzdělání. Koordinátor inovačních projektů však již vysokoškolské vzdělání dopravního, technického či ekonomického směru či středoškolské vzdělání s odpovídající praxí. Střední vám stačí i na dispečera. Pro práci v infocentru musíte k maturitě znát i jazyky.
  • Nabídky na tyto pozice naleznete na webu pid.cz.
  • Zajímavé brigády pak nabízí i Dopravní podnik města Brna. Ten v minulosti opakovaně nabíral studenty vysokých škol od 21 let jako řidiče tramvají.

Komentáře

zpět na článek