metro.cz

Opatovské P+R je zpět. Přibude i v Běchovicích

  5:43
Správa komunikací chce do konce roku otevřít čtyři sta nových parkovacích míst nejen pro přespolní.
Vjezd na opatovské P+R je z ulice Chilská. | foto: TSK

Aut, která do hlavního města denně přijíždějí nejčastěji ze Středočeského kraje, neustále přibývá. Zejména pro přespolní, kteří sem přijíždějí od jihu a východu, se včera po dvou letech znovu otevřelo P+R parkoviště nedaleko metra Opatov. To bylo uzavřeno z důvodu majetkoprávních sporů.

„Po dvou letech se nám podařilo narovnat vztahy se soukromým majitelem a uzavřít na přelomu srpna a září dohodu o pozemcích pod parkovištěm. Okamžitě jsme přistoupili k instalaci veškerých potřebných technologií a znovu obnovení provozu parkoviště, včetně jeho napojení do systému P+R,“ říká generální ředitel správy komunikací Jozef Sinčák.

Pokuty

  • Na záchytném parkovišti na Opatově se před jeho uzavřením v roce 2017 vybíralo za den stání místo klasického dvacetikorunového poplatku až 850 korun. Technická správa komunikací Praha se od té doby potýkala se spoluvlastníkem pozemku. Společnou řeč našli až nedávno.
  • Doplňkovou službou na záchytných parkovištích P+R: Černý Most 1, Depo Hostivař, Holešovice, Ládví, Letňany, Nové Butovice, Radotín, Rajská zahrada, Skalka 1 a Zličín 1 je služba B+R (bike and ride), což je možnost bezplatného odstavení jízdního kola. Provozovatel parkoviště vydá cyklistovi kontrolní kartu oproti vratné záloze 20 korun. Jízdní kolo je pak vydáno na základě prokázání se kontrolní kartou. 
  • Za nevyzvednutý automobil platí řidiči částku 100 korun plus denní parkovné z minulého a následujícího dne (tedy celkem 140 korun). V případě, že si řidič své vozidlo nevyzvedne po delší období, poplatek vždy narůstá o 20 korun za každý den a sto korun za každou noc – dvě noci uživatele vyjdou na 260 korun, tři noci na 380 korun.

Hlídané parkoviště s kapacitou 212 parkovacích míst a čtyř míst pro ZTP v Chilské ulici na Praze 11 bude otevřeno každý den od čtyř hodin ráno do jedné hodiny po půlnoci. „Řidič, který využije tohoto parkoviště a dále bude cestovat do centra města MHD, zaplatí za zaparkované vozidlo 20 korun za celý den,“ dodává mluvčí správy Barbora Lišková.

Do konce roku Technická správa komunikací zahájí výstavbu dalších dvou P+R. V následujících dnech začne nejprve s budováním parkovacích ploch nedaleko zastávky Praha-Běchovice střed.

„Běchovice se pomalu, ale jistě stávají nejdůležitějším dopravním uzlem východu hlavního města Prahy. Budování parkovišť P+R vnímáme jako zásadní předpoklad pro fungující systém městské dopravy. Jsme proto hrdí, že se nám společně podařilo ve velmi krátkém čase tento projekt dotáhnout k realizaci,“ dodává starosta Běchovic Ondřej Martan s tím, že následná cesta příměstským vlakem, který ze zastávky Běchovice střed jezdí každou půlhodinu, trvá na Masarykovo nádraží přibližně patnáct minut.

Během října má započít výstavba P+R také u železniční zastávky Praha-Braník. Obě parkoviště by měla být dokončena na počátku prosince letošního roku. Obě dvě novinky poté budou, podobně jako například na Kotlářce, bezobslužná, tedy zpočátku bez poplatku. V první polovině roku 2020 by měla začít realizace dalších parkovišť, a to v Praze-Hostivaři v Dolnoměcholupské ulici. P+R parkoviště má vyrůst také v Praze-Lipencích.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek