metro.cz

Palác Stromovka otevře za tři týdny. Poslouží i jako noční parkoviště pro rezidenty

  8:28
Po letech průtahů se má 21. listopadu kousek od Veletržního paláce otevřít zbrusu nový obchodní dům. Centrum Stromovka, o kterém se v Praze 7 hovořilo také jako o Paláci Stromovka či obchodním centru Letná, má být jakýmsi hybridem mezi obchodním domem a kancelářskou budovou s vlastním parkovištěm.
Centrum Stromovka | foto: Centrum Stromovka

„Na celkové ploše 15 700 metrů čtverečných nabídneme více než devadesát obchodních jednotek, ale také 5500 metrů čtverečných kancelářských prostor. Celý koncept je zaměřen mimo obvyklé kategorie zejména na jídlo, zábavu a služby zákazníkům. Orientuje se ale také na podporu byznysu a podnikání. Třetí a čtvrté patro budovy zaujímají moderní kancelářské prostory s velkorysými střešními terasami, vlastním vstupem a recepcí,“ říká manažerka centra Anna Pucová.

Součástí centra bude také podzemní parkoviště s kapacitou pět set parkovacích míst. Až 150 z nich chce jeho vedení pronajímat za zvýhodněnou cenu k nočnímu parkování rezidentům Prahy 7. Podle zjištění deníku Metro má jít o dvacetikorunu za noc. Abonenti zde budou teoreticky moci měsíc stát za tři a půl tisíce. Běžný zákazník zde bude mít dvě hodiny parkování zdarma. „Každá další hodina stojí padesát korun,“ uvádí centrum na svých webových stránkách.

Centrum Jiřího Káry

  • Návrh místních na přejmenování obchodního domu po Jiřím Károvi neprošel.
  • Kára se stal hvězdou internetu poté, co na sociální síť YouTube unikl videozáznam z jeho svatebního obřadu z roku 2000. Svatba se odehrávala právě v místech, kde nyní stojí nové centrum. 
  • Petici za pojmenování obchoďáku po letenské „celebritě“ podepsaly tisíce lidí.

Zákazníci, kteří auta nemají, budou moci do centra Stromovka dojet novou autobusovou linkou číslo 156. Tu pro centrum přichystal přímo dopravní podnik. „Svoji činnost zahájí v den otevření,“ dodává Pucová.

Podle místostarosty Prahy 7 Ondřeje Mirovského, který si o stavbě v Holešovicích povídal s deníkem Metro před zhruba měsícem, se vedení centra snaží vychovat zákazníky k tomu, aby nechávali automobily doma. Není však zdaleka jisté, zda tu v budoucnu nedojde k drobným změnám uspořádání například okolních křižovatek. Dopravní zátěž je zde totiž značná i bez dalších motoristů. Obchodní centrum je také jedním z hlavních důvodů, proč zde před časem vzniklo kontroverzně přijaté rozdělení nedaleké křižovatky ve Strojnické ulici. „Nic tu není umístěno na pevno. Sloupky ani žulové kostky, “ nechal se slyšet Mirovský.

Protože se bude obchodní centrum orientovat hlavně na každodenní nákupy místních obyvatel, mají se zákazníci rekrutovat z okolí pracovišť či z těch, kteří danou lokalitou projíždějí do práce. Centrum má tak podle jeho zastánců dopravu zvýšit jen v řádu jednotek procent.

Stavbu původního Paláce Stromovka dle mínění místních obyvatel i části politiků značně poškozovala vzhled této části města. Praha 7 proto v minulosti vedla s majitelem budovy – společností Lordship spory. Ten poté projekt upravil. Kritizovanými prvky byly například nedostatečně výdechy na střeše či přesahování stěn budovy do chodníku. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek