metro.cz

Do Rakovníka s pražskou jízdenkou

  13:59
Již za méně než šest týdnů se do systému Pražské integrované dopravy (PID) zapojí i autobusové linky z Prahy do Rakovníka. Pro cestující to bude podle mluvčího organizátora dopravy Ropid Filipa Drápala příjemná změna, která přinese zjednodušení jízdních dokladů i navýšení počtu spojů.
Schéma | foto: PID

„Můžete si vybrat mezi rychlíkovými linkami 304, 305 a 404 po dálnici D6, nebo zastávkovou linkou 365 po staré Karlovarské silnici. Hostivice, Jeneč a Unhošť se pak konečně dočkají plné integrace všeho. Dosud byla na Rakovnicku součástí systému PID pouze část autobusových linek a vlaků, zbylé linky byly v systému Středočeské integrované dopravy. Nyní to bude vše na jeden jízdní doklad PID,“ říká pro deník Metro mluvčí Ropidu Drápal.

Po dokončení integrace již nebude část autobusů jezdit na Hradčanskou, ale budou zkráceny buďto na Zličín, Vypich, nebo do Motola. Díky tomu by měla být zaručena lepší návaznost na metro i na tramvaje. „Zkrácení autobusů z Hradčanské je především z důvodu stále častějších kolon na Bělohorské a Patočkově a výrazných zdržení a nepravidelností v případě uzavírání tunelového komplexu Blanka,“ dodává Drápal a informuje, že zároveň dojde k odstranění souběhu s metrem a tramvajemi. „V neposlední řadě je to také omezený počet řidičů, které věnujeme raději do úseků, kde nestojí autobusy zbytečně v kolonách a kde mohou zkrátit dosavadní intervaly mezi Prahou a Středočeským krajem,“ vysvětluje Drápal.

Integrace Rakovnicka

  • Od 15. prosince bude spuštěna integrace první etapy oblasti Rakovnicka, která zahrnuje autobusy na trase Praha, Stochov, Nové Strašecí, Rakovník a také regionální linky v oblasti mezi městy Kladno, Beroun a Rakovník. 
  • Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové, tak elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Cestování má tak být podstatně jednodušší.

Právě kvůli garanci dostupného počtu řidičů se podle některých integrace Rakovnicka protáhla na příliš dlouho.

Podle Ropidu by však bez záruk dostatečného počtu lidí nemohl být jízdní řád schválen dopravcem. Ropid nyní na téma integrace zodpovídá na svém Facebooku desítky dotazů. Podle Jany Adamčíkové bude totiž i po integraci Rakovnicka spojů stále nedostatek. Do obce Lužná, kam míří řada Pražanů za prací, totiž nebudou nadále jezdit spoje z Motola, ale pouze ze vzdálenějšího Zličína. Drápal ale reaguje, že není možné vyhovět všem.

„Při zjednodušení linkového vedení bohužel není možné mít přímé spoje do všech cílů. Nicméně dobrou zprávou je, že můžete za stejnou cenu využít cestu linkami 305, 581 a 625 na Šamotku a zde přestoupit na linku 304 jedoucí až na Nemocnici Motol a Vypich,“ vysvětlují na svém Facebooku zástupci Ropidu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek