metro.cz

Rozšiřování nebezpečné zkratky skončí koncem listopadu. „Chodník smrti“ byl jen obrubník

  10:12
Mezi Pražany se mu přezdívalo chodníček smrti, místy měl jen třicet centimetrů a denně se na něm těsně kolem projíždějících aut na magistrále proplétaly desítky turistů s kufry.

Další 1 fotografie v galerii
Takzvaný chodníček smrti měl místy jen 30 centimetrů. | foto: TSK

Před několika dny však začala jeho přestavba, díky které se oblíbená zkratka z hlavního nádraží na Vinohrady rozšíří místy až o dva a půl metru. Dělníci mají mít podle platné smlouvy hotovo koncem listopadu. Dle správy komunikací to však klidně může být i o pár dní dříve.

Zásluhy za řešení, které má díky zachování původního počtu jízdních pruhů uspokojit i řidiče, si na svém Facebooku přivlastňoval jak náměstek pro dopravu Adam Scheinherr, tak primátor Zdeněk Hřib. Ten na svůj profil přidal i fotografii z místa doplněnou obrázkem smrtky. Podle zástupců radnice Prahy 2 však magistrát šíří dezinformace. Nejen, že chodníček smrti nikdy chodníkem ve smyslu zákona nebyl, ale dokonce šlo jen o obrubník, aby se auta, řítící se po magistrále, neodřela. Podle místostarosty Prahy 2 Václava Vondráška to byla druhá městská část, která se již léta snažila řádný přístup na hlavní nádraží zajistit. „Rozšíření chodníku nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítaly s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že z dopravního hlediska by to bylo nebezpečné,“ uvádí Vondrášek s tím, že byla ve hře také varianta vyřešit vše stavbou lávky.

Když z ní z technických důvodů sešlo, teprve poté se podle něj magistrát Prahy 2 zeptal, zda by souhlasila se zúžením pruhů ve prospěch chodníku. „Naštěstí to dobře dopadlo,“ dodává Vondrášek.

Deník Metro se na postup prací vyrazil podívat. Laickým okem se zdá, že bude chodník po svém dokončení dostatečně široký. Chodce zde však nebude chránit zábradlí ani svodidla. Zkrátit si cestu mezi hlavákem a muzeem pak nemohou chodci v těchto dnech ani částí Wilsonovy ulice. Zde dělníci rovněž opravují část chodníku před jednou z muzejních budov, a lidem, kteří ignorují varování o neprůchodnosti, tak nezbývá než se o desítky metrů vracet zpět k nejbližšímu přechodu. Ten je však až nad Václavským náměstím. „To jsme si dali,“ smál se postarší pár, který se spolu s deníkem Metro vracel zbytečně zpět.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek