metro.cz

Příští stanice: nákupák. Linka 156 staví před OC Stromovka

  13:54
Vlastní autobus má štěrboholský Europark či Ikea na Černém Mostě. Do obchoďáku v Michli zákazníci jezdí na proud.
Busy do Europarku jezdí ze Zbraslavic, Zruče a Žlebu. | foto: EUROPARK

Ode dneška se mohou Pražané vozit do nově otevřeného obchodního centra Stromovkav Praze 7 autobusovou linkou číslo 156. Ta bude podle organizátora dopravy Ropid sloužit jako takový velký nákupní vozík, který Pražanům pomůže s nákupem.

„Prodloužení linky je zajištěno s využitím současného počtu řidičů i vozů, spoje jen objedou o dva bloky domů více,“ říká k novince mluvčí Ropid Filip Drápal.

Linka 156 zastavuje před novým obchodním centrem každou půlhodinu. Zákazníky následně odveze například k metru Vltavská, na Nádraží Holešovice či k přístavu. Zájemci zde však musejí platit jízdné, podobně jako v jiných klasických linkách MHD. „Ach, tahleta obchodní centra. Z autobusového vymetáku bude ještě větší vymeták,“ okomentoval změnu trasy linky na Facebooku Ropid uživatel František Nyklíček.

Zadarmo do Europarku
V hlavním městě jezdí celá řada dalších linek MHD, které k nákupním centrům přímo zajíždějí. K Europarku ve Štěrboholech jsou to od stanice metra A Depo Hostivař linky 163, 208 a 224. Řadu let sem však jezdí mimopražský zelenomodrý autobus s nápisem Europark, který je bezplatný. „Autobusy jezdí každou druhou, třetí a čtvrtou sobotu v měsíci ze Zbraslavic, Zruče nad Sázavou, Žleb a zpět,“ uvádí vedení centra.

Podobně to má zařízeno také Ikea na Černém Mostě. „Z konečné stanice metra B Černý Most jezdí ze stanoviště číslo 12 kyvadlový bus zdarma,“ uvádí vedení centra na svém webu. Svou nákupní linku má v metropoli také například Obchodní centrum Letňany či zličínský Globus.

Elektrobus do obchodního centra v Michli
Veřejné bezplatné linky jezdí v Praze od obchodních center buď do významných míst s obsluhou městskou dopravou (Skalka, Zličín, Černý Most), nebo do hustě osídlených oblastí, kde žije velký počet zákazníků (sídliště Bohnice, sídliště Petrovice a Jižní Město, sídliště Řepy). Bezplatně a k tomu ekologicky se Pražané už přes tři roky vozí také mezi BB Centrem v Praze 4 a nedalekou stanicí metra C Budějovická. Dva elektrobusy sem byly tehdy nasazeny jako vůbec první stálé vozy tohoto typu v pražské hromadné dopravě, a to i přesto, že zde staví také klasické autobusy MHD.

„Za tu dobu mají k listopadu na kontě 150 tisíc naježděných kilometrů a dva miliony přepravených pasažérů. Každý den ujedou zhruba 115 kilometrů, přičemž spotřebují asi osmdesát procent celkové kapacity baterie,“ uvádí marketingový tým developerské a investiční společnosti Passerinvest group, která má elektrobusy na starost s tím, že slouží nejen jako lákadla pro zákazníky.

„Jak vyplynulo z průzkumu, kyvadlové dopravy využívá skoro polovina zde pracujích,“ píše dál tým centra.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek