metro.cz

Větší foto
Kampaně provázejí také obrázky. | foto: KATEŘINA PERGLOVÁ

Přednášky bojují s pohromou. Posezení s žáky ve speciální tramvaji proběhne na Kotlářce

  7:50
Tramvaj má na přechodu přednost. Právě toto sdělení má být hlavním tématem desátého ročníku dopravně-bezpečností akce Není cesty zpět, pořádané pro studenty základních škol policií a dopravním podnikem.

Preventivní kampaň v podobě vzdělávacích přednášek se koná na několika vybraných místech, a to až do 5. prosince, a to na poměrně netradičním místě – ve speciální tramvaji, vždy od 8.30 do 11.30. Dnes se přednáška koná na Kotlářcce, zítra ve Vozovně Pankrác, příští pondělí ve Vozovně Kobylisy, den nato na Červeném vrchu. Cyklus se uzavře ve Vozovně Pankrác.

Jakou budou mít přednášky kulisu, přibližuje Ladislav Beránek, komisař Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy. „Závažnost tohoto tématu budou dokreslovat fotografie umístěné uvnitř tramvaje, na nichž jsou zachyceny následky dopravních nehod tramvají s chodci a především činnost Integrovaného záchranného systému při těchto nehodách,“ uvádí Beránek s důrazem na to, že je potřeba neustále připomínat, že chodec nemá před tramvají přednost.

S preventivními informačními kampaněmi týkajícími se MHD se v metropoli v posledních měsících roztrhl pytel. Na nešvar v podobě nebezpečného předjíždění tramvají zleva upozorňuje nyní organizátor dopravy na svém Facebooku. „Rozmáhá se nám tu takový nešvar. Tramvaj zleva se předjíždět (ani objíždět) nesmí, ale stále více řidičům tak běžně jezdí. Nejrizikovější je přitom takové chování ve vztahu k cestujícím v protijedoucí tramvaji (pády po prudkém brzdění) a zejména ve vztahu k chodcům především u zastávek, kde jsou před čelem tramvaje přechody (Nuselské schody, Krymská, Vodičkova a řada dalších),“ píší zástupci Ropidu na Facebooku.

Předjíždět tramvaje zleva je v Praze možné pouze v místech, kde je to povoleno značkou, jako je tomu například v ulici Na Zámecké v Praze 4 Nuslích. „Chceme problém nejen medializovat, ale s tím souvisí i jeho řešení. Policie, byť má lidí málo, se samozřejmě snaží řešit i tyto věci. Byť v těchto místech často bývá složité řidiče zastavit tak, aby neblokoval tramvaje,“ dodává Ropid. 

Komentáře

zpět na článek