metro.cz

Parkoviště P+R bývají plná i zbytečná

  10:26
V Braníku a Běchovicích za pár dní otevřou 179 parkovacích míst pro přespolní.
Stanice bude během rekonstrukce v provozu, uzavřena bude pouze během dvou víkendů. | foto: DPP

Nových ploch pro auta v blízkosti MHD se už za několik dní dočkají obyvatelé přijíždějící do hlavního města od jihu a východu – v Braníku a Běchovicích. Technická správa komunikací (TSK) zde totiž dokončuje nová parkoviště P+R. Ta měla být podle odhadů hotova začátkem tohoto měsíce a podle fotografií, které zasílají do redakce deníku Metro čtenáři, tomu tak je. Mluvčí TSK Barbora Lišková uvedla, že pracovníci ještě dolaďují poslední detaily a termín otevření není přesně určen. „Nová P+R se dokončují. O otvírání budeme informovat v průběhu tohoto týdne,“ říká pro deník Metro Lišková.

Obě dvě novinky budou, podobně jako například na Kotlářce, bezobslužné, tedy zpočátku bez poplatku. U běchovického, které se nachází na dohled od železniční zastávky Praha Běchovice střed, jsou umístěny také uzamykatelné cykloboxy. Stejné jsou k vidění u vedlejší železniční stanice Praha Klánovice. „Parkoviště Praha Běchovice střed přinese 60 parkovacích míst a čtyři stání pro ZTP, Praha Braník pak 110 míst a pět míst pro ZTP,“ uvádí TSK.

Opatovské parkoviště

  • Téměř ve stejné době, jako zprovoznili P+R na Opatově, byla zároveň oznámena modernizace místního metra, jež ho v příštím roce uzavře.
  • Ačkoliv bude stanice během několika víkendů v únoru a březnu nepřístupná, podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové bude parkoviště zachováno. Byť bez klíčového navázání na metro. „Zachováno bude do doby plánované výstavby parkovacího domu, který má vzniknout na protilehlé straně komunikace,“ říká Lišková.
  • P+R se otevřelo po dvou letech. Zavřené bylo kvůli majetkoprávním sporům.

Další, podstatně méně příjemnou aktualitou kolem pražských P+R je zhoršení dostupnosti nedávno otevřeného parkoviště u metra C Opatov. Přespolním, kteří se zde po jeho znovuotevření naučili po letech opět parkovat, tu o několika víkendech „sebere“ hlavní důvod k zanechání automobilu dopravní podnik. Kvůli modernizaci zde totiž zavře metro. „Během celkem dvou víkendů v únoru a březnu bude stanice pro cestující uzavřena. Vlaky zde budou pouze projíždět,“ informoval pražský dopravní podnik.

Samostatnou kapitolou jsou také stání P+R v Praze Holešovicích. Stání vedle metra, autobusového nádraží a stejnojmenné zastávky tramvaje – Nádraží Holešovice, je totiž určeno pouze pro osmdesát pět aut. Nachází se totiž na původním protipovodňovém dvoře v Jankovcově ulici a při budování musela správa komunikací pracovat s omezeným prostorem.

„Jsou dny, kdy se tu nedočkáte parkovací místa. Kapacita je nedostatečná. Bylo by jinak super, kdyby tam nebylo každý den už od sedmi ráno plno,“ zní jedna z veřejných recenzí parkoviště na webu google.com. Problémy s kapacitou mají také stání na Zličíně, kde jsou P+R dokonce dvě, nebo na Černém Mostě. V posledních měsících je na tom s místy bledě také Kotlářka či Ládví.

V první polovině roku 2020 by měla začít realizace dalších parkovišť, a to v Praze Hostivaři v Dolnoměcholupské ulici. P+R parkoviště má vyrůst také v Praze Lipencích. Hostivař má nabídnout 83 míst a čtyři širší pro držitele ZTP, Lipence pak 43 klasických stání a dvě pro ZTP. Obyvatelé Lipenců jsou na stavby zvyklí. Předminulý víkend nedaleko pracovníci TSK odpalovali most přes Strakonickou.

P+R v Běchovicích

  • Nové parkoviště u Běchovic, které pojme 64 aut, se bude nazývat P+R Praha Běchovice střed. Jedno P+R totiž už tato městská část má.
  • P+R Běchovice se nachází u vlakové zastávky Praha Běchovice a pojme 92 aut.
  • Cena za stání poskytované na hlídaných parkovištích P+R na území Prahy zapojených do systému PID, a to v den poskytnutí služby do ukončení denního provozu, je 20 korun. Pokud je parkoviště P+R nehlídané, není obsluhováno a má omezenou dobou stání maximálně 24 hodin, neplatí řidič nic.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek