„Cestující musejí nádraží obcházet přes ulice Ukrajinská, Petrohradská a Bartoškova, což je zdržení na přibližně dvacet minut,“ říká pro deník Metro čtenářka Eliška Gmiterková.
Na stejný problém deník Metro upozornil i čtenář Martin Kubík. Ten nejvíce lituje ve Vršovicích přestupující invalidy. „Tohle řešení snad vymyslel člověk, co v životě nešel pěšky ani metr. Co invalidé, co důchodci a děti? Mně osobně to při měření vzdálenosti trvalo třiadvacet minut, takže tam a zpět neuvěřitelných zhruba padesát minut, nepočítaje možnou frontu u pokladny,“ míní čtenář Kubík.
Vybudování čtvrtého nástupiště je součástí modernizace koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří. O té deník Metro čtenáři již v minulosti informoval. Tato akce sice přinese prodloužení podchodu až do zmiňovaných Nuslí, k němu však dojde až v roce 2021. Podchod nyní skutečně končí jen u nástupiště číslo tři a stavějí u něj linky směřující z Vršovic do Krče a na Vrané nad Vltavou.
„Před nádražní budovou a ve směru od ulice Bartoškova jsou umístěny informační tabule a probíhají pravidelná hlášení nádražním rozhlasem. Obchozí trasa není vyznačena, protože nám jí Praha nepovolila jako dopravní značení,“ řekl pro web zdopravy.cz mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Podle něj kvůli tomu chystají také zřízení provizorní lávky.
Ta má být podle Illiašovy kolegyně Radky Pistoriusové v provozu příští rok v květnu. „Jen pro upřesnění. Čtvrté nástupiště nebylo původně součástí stavby. Jako řešení nad rámec projektu chystáme zřízení provizorní lávky, která umožní průchod celým nádražím,“ říká pro Metro Radka Pistoriusová.
Zase na jaře
|
Podle čtenářky Elišky Gmiterkové by tu bylo jedno řešení, jež by ulehčilo alespoň části cestujících. Autobusové linky číslo 139 a 193, které mají trasy poblíž nádraží, by podle ní šlo ulicí Bartoškovou odklonit pro snadnější přestup.
Deník Metro se proto obrátil na organizátora dopravy Ropid, zda by tímto způsobem nemohl správě železnic pomoci. Podle jeho mluvčího Filipa Drápala by však opatření udělalo více škody, než užitku.
„Podle kolegů se změna trasování autobusových linek 124 a 139 neplánuje, neboť bychom tím poškodili naprostou většinu jejich uživatelů. Nutno zdůraznit, že počet cestujících, kteří přestupují ve Vršovicích z vlaků S8/S88 na ostatní vlaky, je v porovnání s ostatními proudy výrazně minoritní. Navíc tento přestup lze absolvovat také na vedlejší stanici Praha hlavní nádraží,“ vysvětluje Drápal.
Většina cestujících vystupujících nebo nastupujících ve Vršovicích z či do vlaků linek S8 a S88 navíc může podle něj použít tramvajové zastávky Náměstí Bratří Synků. „Ty jsou v docházkové vzdálenosti zhruba pět minut od nového nástupiště. Tam také zastavuje autobusová linka 193, která jede přímo k vršovickému nádraží,“ dodává pro Metro Drápal.
Podchod na Žižkov
|