„V letošním roce se připojíme například k rekonstrukci Nádražní ulice, kterou již loni zahájila Pražská vodohospodářská společnost a kde pražský dopravní podnik plánuje opravit tramvajovou trať. V rámci investic se vybuduje také nájezdová rampa Vyskočilova – 5. května, zrekonstruuje se část Koněvovy ulice na Žižkově, Trojské a dalších. Kromě investic do osobní automobilové dopravy se plánují i finance pro podporu hromadné a alternativní dopravy,“ říká pro deník Metro mluvčí TSK Barbora Lišková.
Dále správa komunikací v letošním roce čeká i stavba nového mostu ve Zbraslavi v ulici K Výtopně a začnou první práce na Barrandovském mostě. Ty ale řidiči nemají zatím vůbec pocítit. „Opravy vrchní stavby, které se již řidičů zásadně dotknou, jsou v plánu na rok 2021,“ dodává Lišková a konkretizuje, že rekonstrukcí projdou například i mosty v Horoměřické ulici, most na Zlíchově, v ulici Za Černým mostem a také konstrukce mezi Líšnickou a Jeremiášovou ulicí.
Pracovníci TSK mají podle svých slov za sebou jednu z nejnáročnějších stavebních sezon za poslední roky. Nejkomplikovanější byla v roce 2019 například rekonstrukce Štěrboholské radiály, oprava Vídeňské ulice, kde vznikl nový kruhový objezd, a práce na Mariánských hradbách. Dokončily se také vleklé opravy Českobrodské ulice, které konečně ulevily obyvatelům Běchovic. Zásadní opravy značně omezující pražskou dopravu se přitom vždy stihly v termínu, případně pár dní před ním.
Správa také v posledních měsících zintenzivnila komunikaci prostřednictvím sociálních sítí. „Vždy se snažíme práce koordinovat s dalšími správci daných oblastí a jednotně je komunikovat veřejnosti, aby nevznikala žádná nedorozumění a lidé byli správně informovaní,“ míní ředitel TSK Jozef Sinčák.
Loni se povedla ještě jedna rarita, jež byla v médiích označovaná za největší dopravní omezení v novodobé historii Prahy. Na dva červencové víkendy se uzavřela Jižní spojka v oblasti Lanového mostu. Objízdné trasy poté kolabovaly.