metro.cz

Před opravou Čerňáku musí stačit infostánek

  6:12
Nádraží vzniklo před 22 lety. Od té doby mění jeho podobu jen rez, trus a vandalové. Z představy, že někdo přijede jako host do hlavního města a jako první věc uvidí neudržovaný autobusový terminál na Černém Mostě, bylo v minulosti smutno nejednomu Pražanovi. Neutěšený stav klíčového uzlu nejen MHD, kde mají konečnou také busy směřující do Hradce Králové či Liberce, se má letos začít konečně měnit k lepšímu.
Autobusový terminál a stanice metra Černý Most (19. dubna 2019) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Důkazem, že se věci dávají do pohybu, má být podle organizátora pražské dopravy Ropid nově otevřené infocentrum přímo u travou, rzí a trusem pokrytých střech terminálu. „Touto první vlaštovkou bychom rádi odstartovali v průběhu tohoto roku celkovou revitalizaci terminálu. Naším dlouhodobým cílem je postupné vylepšení informačního servisu autobusových terminálů nejen po celé Praze,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Terminál na Černém Mostě se má kvůli dosud chybějícímu infostánku trochu zcivilizovat. Kromě informací o vývoji kolem rekonstrukce nádraží, kterou donedávna brzdily nejasné majetkové vztahy, se tu cestující například dozvědí informace o aktuálních jízdních řádech a spojeních v rámci celého Česka, informace o případných mimořádnostech hlášených jednotlivými dopravci či si zde budou moci koupit vnitrostátní i mezinárodní jízdenky a místenky.

Infocentrum bude prozatím otevřeno jen ve všední dny. „O víkendu je zájem o tyto služby výrazně nižší, stejně jako počet cestujících, kteří terminálem projdou. Není ale vyloučeno, že v budoucnu provozní dobu rozšíříme,“ píše Ropid na svém Facebooku.

Autobusové nádraží na Černém Mostě vzniklo v roce 1998 a od té doby neprošlo žádnou výraznou úpravou nebo rekonstrukcí. Terminál jako celek totiž neměl oficiálně nikdo ve své správě. To se změnilo zhruba v polovině loňského roku, kdy se dostal oficiálně do rukou Technické správy komunikací. Ta zde od té doby provedla několik menších úprav. Na koncepční řešení a rekonstrukci celého nádraží však cestující dosud čekali marně.

O neutěšeném stavu nádraží na Černém Mostě informoval deník Metro čtenáře již několikrát. Jen přestupovat z metra na autobusy je totiž podle mnoha cestujících zážitek na vlastní nebezpečí. Do železných pilířů, které tu podpírají zastřešení terminálu, se totiž pořádně zakousla rez a kolem horních částí sloupů protéká voda proudem. V zimních měsících statiku sloupů narušují ledové krápníky a zmrzlé vodopády. „Cestující se tu už naučili chodit a postávat ve správných částech nástupišť, aby jim nenateklo na hlavu,“ okomentovala dříve pro Metro čtenářka z Prahy 14.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek