metro.cz

Hromadění cestujících by mohlo být rizikem pro poslance

  5:43
Trasy linek MHD či umístění zastávek se v Praze nejčastěji mění z provozních důvodů. Tento fakt asi nepřekvapí žádného jejího obyvatele. Organizátor dopravy Ropid se však včera na svém Facebooku přiznal, že v podobných situacích mohou sehrát roli také obavy.
Ilustrační snímek | foto: Aleš Berný, iDNES.cz

„Ve směru Florenc nakonec nedojde ke zřízení zastávky Malostranská na předpolí Mánesova mostu. Tramvaje by zde nemohly bezpečně objet autobus, který by tu zastavil na delší dobu – například kvůli nástupu cestujícího na invalidním vozíku. Panuje zde tak určitá obava o bezpečnost a plynulost provozu,“ píše Ropid na sociální síti.

Spoje linky 194 také již od včerejška neobjíždí Malostranské náměstí přes zastávku Nerudova. Ve směru k Nemocnici pod Petřínem proto pojedou po tramvajových kolejích. Zastávka je totiž podle Ropidu příliš krátká. „Je projektována přesně na jednu soupravu a tramvajový provoz je zde velmi silný. Midibusy tak zastaví vždy až za tramvajovou zastávkou u vlastního označníku. Ze zastávky budou poté pokračovat po kolejích do Karmelitské,“ dodává Ropid.

Sloupek tramvají

Ropid nemá na Malostranském náměstí příliš na výběr.

  • Pokud by totiž chtěl posunout s autobusovým sloupkem také ten tramvajový, uškodil by invalidům. Nešla by vyklopit plošina.
  • Kvůli sloupkům může naopak vzniknout další problém – cestující mohou omylem čekat u špatného.

Změny se však již nyní setkávají s nelibostí některých cestujících. Pražan Zdeněk Lapáček se například diví tomu, proč by měl busík vadit na předpolí mostu, ale na Malostranském náměstí nikomu nevadí. Ropid následně přiznal, že byl přesun zastávky Malostranské náměstí vyvolán hlavně ze strany Poslanecké sněmovny a pro nesouhlasné stanovisko policie.

„V prostoru zastávky se pod jednou z budov Sněmovny hromadili cestující čekající na bus a to bylo považováno za možné bezpečnostní riziko,“ přiznává Ropid.

Podle fanoušků hromadné dopravy na facebookové stránce Pražské tramvaje je nyní otázkou, jaké „radosti“ toto dříve striktně odmítané řešení způsobí. Vozy MHD by se zde totiž kvůli změně mohly v budoucnu nebezpečně štosovat před semafory. Podle náměstka ředitele Ropidu pro městskou dopravu a marketing Martina Šubrta, který se na Pražských tramvajích rovněž vyjadřuje, Ropid o problémech ví. Nemá však silnější slovo než politici ze Sněmovny. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek