Mnoho obyvatel páté městské části mělo po loňském dvouměsíčním rozkopání kolejí mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy za to, že mají od výluk na této trase nadlouho pokoj. Netušili totiž, že šlo pouze o přeložku kabelovodu a kanalizace, tedy o jakousi předehru k připravované rozsáhlé rekonstrukci trati. Ta započne už za pár týdnů a až do října uzavře koleje od Smíchova až po Sídliště Barrandov.
„Během první etapy výluky dojde k opravě tratě v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov a zároveň k úpravě smyčky Sídliště Barrandov vložením kolejových konstrukcí pro budoucí pokračování tratě směr Holyně. Od poloviny května pak naváže druhá etapa s vyloučením provozu tramvají pouze v úseku Smíchovské nádraží – Hlubočepy a zavedením náhradní tramvajové dopravy mezi Hlubočepy a Barrandovem,“ informovala fanouškovská facebooková skupina Pražské tramvaje.
Ačkoli má oprava trati podle dopravního podniku začít v polovině března a trvat přes půl roku, veřejnost o ní ví jen velmi málo. Dopravce dosud nevydal oficiální tiskovou zprávu a Praha 5, která dříve slibovala šířit o této opravě osvětu, má na svém webu pouze informace o té loňské. Podle zjištění deníku Metro nyní finalizují opravy objízdných tras. V tuto chvíli je jisté například to, že bude náhradní autobusová doprava nejspíš vedena mezi zastávkou Na Knížecí a Hlubočepy Radlickou a Křížovou ulicí a poté dále přes Zlíchov. V Hlupočepech budou ve druhé etapě cestující přestupovat mezi tramvajemi a autobusy u obratiště tramvají.
Tramvaje by mezi nádražím a Barrandovem měly jezdit po opravené trati během října. Práce by měly vyjít na zhruba 140 milionů korun.
Opravy Nádražní ulice mají přinést několik novinek. V případě úseku mezi Smíchovským nádražím a Lihovarem se například počítá s tím, že bude trať posunuta ze středu ulice k jejímu okraji, blíž k železniční trati. Koleje tak již nebudou v polovině oddělovat od sebe pruhy pro auta. Díky tomu také zmizí křížení tramvají s autobusy u Lihovaru a provoz se tak má výrazně zrychlit a zjednodušit. Technická správa komunikací se má v rámci navazující rekonstrukce postarat také o to, že bude opravena vozovka, chodníky a most přes železniční trať směrem na Beroun.
Oprava Nádražní ulice není jedinou velkou tramvajovou výlukou, jež se má letošního roku v metropoli odehrát. Během letních měsíců zde proběhne mimo jiné rekonstrukce tramvajové tratě v úseku Vozovna Strašnice a Průběžná. Výluky bude využito také k rekonstrukci kolejiště na dvoře vozovny Strašnice. Od září na výluku vozovny Strašnice naváže výluka vozovny Pankrác pro rekonstrukci tramvajové tratě v úseku Vladimírova – Vozovna Pankrác.