metro.cz

Tramvajová výluka mezi Smíchovským nádražím a Sídlištěm Barrandov začíná tuto sobotu

  7:10
Jedna z největších investičních akcí a dopravních výluk, jakou metropole v posledních letech zažila. Tak se hovoří o opravě tramvajové trati mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem. Dopravce tu začne od soboty vyměňovat koleje, které zejména kolem Lihovaru v posledních měsících pořádně drnčely. Od června se vrátí tramvaje z Barrandova do Hlubočep.
Trať z Barrandova | foto: DPP

„Trať v Nádražní ulici pochází ještě z roku 1985 a je dlouhodobě v dezolátním stavu, což cestující, kteří ji využívají, pociťují na vlastní kůži. V sobotu 14. března se konečně můžeme pustit do rekonstrukce. Dokončíme tak další z projektů, které čekají na realizaci téměř deset let,“ říká generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Kromě série oprav trati plánuje dopravce u Lihovaru založit odbočku k plánovanému Dvoreckému mostu a na Barrandově vybuduje napojení nové tratě do Holyně a Slivence. „V uvedeném úseku zavedeme náhradní autobusovou dopravu X12,“ dodává pro deník Metro šéf odboru komunikace dopravního podniku Daniel Šabík s tím, že o případných změnách a opatřeních po první etapě výluky bude včas informovat.

Další části prací v Nádražní ulici budou pokračovat až do konce letošního října. Po zprovoznění tramvajové trati pak dopravce naváže kompletní přeměnou vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. Dopravní podnik tak letos v Praze 5 podle odhadů investuje do modernizace infrastruktury více než 550 milionů korun.

„Od 1. června plánujeme obnovit tramvajový provoz z Hlubočep na Barrandov, přičemž potřebné tramvajové vozy bezprostředně předtím přetáhneme po stále ještě zachované koleji v Nádražní, nad kterou však už tou dobou dávno nebude trolej. Nejen přetah vozů, ale i postup výstavby lze označit za zajímavou logistickou úlohu,“ míní technický ředitel dopravce Jan Šurovský.

Hodně diskutovaným tématem mezi místními obyvateli je také to, kudy budou v prvních měsících jezdit náhradní autobusy. Linka X12, jež od Smíchova na Barrandov zcela nahradí tramvaje 4, 5, 12, 20 a 94, totiž bude ulicemi Barrandova skutečně trochu kličkovat.

Ve směru na Sídliště Barrandov nicméně pojede podobně jako stávající linka číslo 170, tedy nerekonstruovanou částí Nádražní ulice, ulicí K Barrandovu, Lamačovou, Tréglovou, Štěpařskou, Voskovcovou a Werichovou ulicí, aby končila u výjezdu z obratiště tramvají na Sídlišti Barrandov. V opačném směru se tento scénář mírně liší. Viz box.

Změna zastávek

  • Dopravce přemisťuje také zastávky. Lihovar se například ve směru na nádraží pošoupne do Strakonické před křižovatku s ulicí Císařská louka.
  • Pro linky číslo 120 a 128 se zřizuje zastávka Lihovar pro směr Na Knížecí v Křížové ulici, přibližně 30 metrů za vyústěním protilehlé ulice Nový Zlíchov. Více na dpp.cz.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek