metro.cz

Stavba výtahů do stanice Karlovo náměstí se opozdí. Není možné odpalovat podzemní nálože

  18:28
Nový bezbariérový vstup měl být cestujícím původně k dispozici už letos v červnu.
Ražba přestupní chodby

Ražba přestupní chodby | foto: HOCHTIEF CZ

Ve stanici Karlovo náměstí dělníci už několik měsíců hloubí šachty pro dvojici výtahů za 240 milionů korun, které budou metro spojovat s Václavskou ulicí. Této činnosti ale nouzový stav zdaleka nepřeje tolik jako pracím na povrchu. Podle vedoucího odboru komunikace Daniela Šabíka se dokonce transformace Karláku na 46. bezbariérovou zastávku metra oproti plánu opozdí. Čtveřice výtahů měla být cestujícím k dispozici již letos v červnu. 

„Hloubení a ražby šachet a přestupní chodby provádíme téměř výlučně strojně, bez možností plného využití trhacích prací odstřelem, jak bylo původně plánováno v projektu. Také jsme museli omezit stavební činnosti pouze na denní dobu. Vzhledem ke složitým podmínkám proto počítáme se zprovozněním výtahů v pozdějším termínu,“ uvádí pro Metro Šabík.

Nyní se na Karlově náměstí v souvislosti s výtahy betonují výtahové šachty v budově na adrese Václavská 14, tedy v místě, kde budou výtahy ústit do ulice. Současně dělníci podle Šabíka pilně pracují na ražbě přestupní chodby ve směru k tubusu metra. Ta zde vzniká podobně jako ve stanici metra Anděl z bezpečnostních a kapacitních důvodů. „V těchto dnech razíme tunel již přímo nad nástupištěm stanice, v následujících týdnech očekáváme provedení zásobovacího vrtu mezi přestupní chodbou a stropem nástupiště. Vrt bude sloužit pro přísun betonové směsi pro betonáž konstrukcí výtahových šachet z nástupiště do přestupní chodby,“ popisuje Šabík.

Nový bezbariérový vstup bude určen především pro matky s kočárky a invalidy. Nevidomí a slabozrací cestující sem pak budou naváděni akusticky. K tomu patří také hlášení, které zde bude zaznívat podobně jako například u výtahů v nedaleké stanici metra Anděl. Konstruktéři by neměli zapomenout ani na sluchově postižené. Na nástupišti i na povrchu budou zřízeny panely s běžícím textem informujícím zejména o mimořádných provozních stavech metra.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek