metro.cz

„Dámy na kolejích“ z linky 23 se provětrávají na „dvojce“

  10:11
Nostalgická tramvaj Tatra T3SUCS i v současnosti splňuje standardy. Chybí jí jen tlačítka.
Tatra T3SUCS | foto: Archiv

Kdo by si pomyslel, že si šotoušové, tedy fanoušci hromadné dopravy, nenajdou v období nouzového stavu čas na svůj koníček, krutě by se mýlil. V obdivování jejich milované tramvaje Tatra T3SUCS jim sice krátce zabránilo dočasné zrušení linky 23, ale „tétrojky“ opět jezdí! „Vozy je potřeba čas od času provětrat. A aby nejezdily jen tak naprázdno, je pro ně od čtvrtka vyčleněno jedno pořadí na lince 2,“ vysvětluje mluvčí Ropid Filip Drápal. A dodává, že kromě absence tlačítkového ovládání dveří (nyní stejně nepoužívaného) a digitálních informačních panelů (jsou nahrazeny tištěnými) tyto tramvaje splňují běžné standardy PID a­ lze si v nich třeba také koupit jízdenku. „Po obnovení provozu linky 23 se na ni tyto dámy na kolejích vrátí,“ ujišťuje mluvčí.

Nostalgická linka číslo 23 má v Praze širokou fanouškovskou základnu. Stává se například oblíbeným tématem v šestitisícové facebookové skupině s názvem Pražské tramvaje. V ní se slavilo i její znovuuvedení do provozu na lince 2. Podle administrátorů je to však s kondicí vozů, jež byly vyrobeny v osmdesátých letech, dosti na štíru. „Hovoříme o vozidlech, u kterých tiká nezastavitelný čas koroze a­ rychle se přibližuje okamžik, kdy jejich vypravení bez provedení oprav nebude možné. Proto je velice vhodné do tohoto okamžiku tyto vozy provozovat,“ uvádějí správci skupiny. Podle nich je nutné si uvědomit, že jde pořád o ty samé vozy, které v ­roce 2017 slezly hrobníkovi z lopaty a ­byly u nich provedeny jen nezbytné opravy pro zajištění bezpečného provozu.

Linka 23 má také svůj vlastní facebookový a instagramový profil. Součet fandů obou těchto profilů se již blíží ke dvěma tisícům. Podle jejich správců, kteří chtějí být v deníku Metro uvedeni pouze jako milovníci legendárních tramvají T3, je to však s kondicí tétrojek ještě maličko jinak. Technické standardy pražské integrované dopravy nutné pro provoz linek v hlavním městě tyto vozy sice nesplňují, byla jim však udělena speciální výjimka. „Jedná se o vozy, které ještě před třemi lety jezdily na běžných linkách, takže jediný nedostatek je skutečně jen u panelů a ­tlačítek,“ řekli Metru nadšenci z profilu Tramvajová linka 23. A dodali, že technický stav některých vozů vyžaduje v ­blízké době větší zásah. „Jenže po provedení potřebného stupně opravy tyto vozy nemají najeto předepsaný počet kilometrů,“ krčí rameny nadšenci.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
Témata: Tatra T3, oprava
zpět na článek