metro.cz

Otočených sedaček bude v metru víc. Cestující přes léto rozhodnou, zda úpravu chtějí

  8:13
Sezení posunuté o 90 stupňů lze vyzkoušet na trasách A a B. Dopravce počet takových míst rozšíří při údržbě.
Náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr | foto: Archiv A. S.

Možnost nemuset se při sezení v metru vytáčet nohy do uličky a opírat o zeď, ale o opěradlo otočeného sedadla nadchla nejen pražské cestující. Dopravní podnik tuto možnost na popud náměstka primátora a radního pro dopravu Adam Scheinherra nabízí ve dvou soupravách na linkách A a B od začátku dubna. Od té doby běží zkušební lhůta, kterou podstatně zbrzdil pandemický stav. Dopravce má však podle svého vedoucího komunikace Daniela Šabíka další velké plány.

„S otočenými sedačkami se zatím jezdí po jedné soupravě na lince A i B, nicméně jednáme s akcionářem, tedy hlavním městem, že bychom sedačky otočili ještě v několika dalších soupravách. Naším záměrem je, aby si co nejvíce cestujících mohlo sezení vyzkoušet v reálném provozu,“ říká Šabík.

Další soupravy s otočenými sedačkami by se na trasách A i B mohly podle něj objevit nejpozději v průběhu letních prázdnin. „V těchto dnech připravujeme konkrétní harmonogram tak, abychom otáčení sedaček spojili s povinnými údržbovými pracemi na daných soupravách. Ušetříme tak cenné finanční prostředky i čas,“ dodává pro Metro Šabík.

Na podzim proběhne anketa

  • Na podzim plánuje dopravní podnik provoz s otočenými sedačkami vyhodnotit a zapojit také samotné cestující.
  • Pravděpodobně půjde o formu ankety na sociálních sítích, kde budou lidé moci zaškrtnout, zda jim sedačky vyhovují, či nikoliv.
  • Pokud se vyjádří kladně, dá se předpokládat jejich rozšíření na většinu souprav. Z technického hlediska lze nicméně jednosedadla otočit s malými konstrukčními úpravami pouze v soupravách novějších výrobních sérií, které jezdí na trasách A a B.
  • Na céčku by bylo otáčení sedadel vyloženě problém. „U nejstarších vozů bychom museli výrazněji konstrukčně upravit nosník sedadla,“ uvedla dříve pro Metro na adresu sedaček v těchto soupravách mluvčí dopravce Aneta Řehková.
  • Cestující se v metru v testovací jezdce změnili i v roce 2017. Plastové červené a šedé sedačky se však tehdy neuchytily.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
Témata: Adam Scheinherr
zpět na článek