metro.cz

Smetanovo nábřeží se opět mění. Bloky zmizely, v noci sem smějí auta

  11:01
Omezení dopravy přestanou platit vždy po desáté. Divadelní se naopak uzavře.
Odstranění citibloků ze Smetanova nábřeží. (8.6.2020) | foto:  Dan Materna, MAFRA

Na chodníku před kavárnou Slavia u křižovatky Smetanova nábřeží s Národní třídou byli včera odpoledne kolemjdoucí svědky bizarního jevu. Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr se tu společně se starostou první městské části Petrem Hejmou pokoušel zvednout černo-žlutý betonový cityblok. Symbolicky tak zahájili odstraňování těchto nepříliš oblíbených zátarasů, které tu od druhé poloviny května ohraničovaly uzavřený jízdní pruh s posezením místních podniků. „Citybloky budou nahrazeny vzhlednějšími nízkými prvky, jako jsou květináče a­ stromky. Chodník pak prodloužíme až ke kolejím, a to díky provizorním skládacím obrubníkům. V noci nově půjde od dvaadvaceti do šesti hodin ráno projet přes koleje ke Karlovým lázním. Na tuto dobu se naopak uzavře Divadelní ulice,“ říká Scheinherr.

Změna vychází z­ místního průzkumu. Z něj vyplynulo, že se rezidenti z ulic Divadelní a Karoliny Světlé kvůli změnám režimu nevyspí.

Posezení u Smetaňáku

  • Uzavřený jízdní pruh má na Smetanově nábřeží zůstat nejméně do konce září. 
  • Kromě pomoci kavárně Slavia, restaurantu Parnas či bistru SmetanaQ se tu mají konat společenské akce. 
  • Praha 1 plánuje zpřístupnění průchodů v nábřežních zdech, takzvaných čapadel. Ty jsou průchozí pouze z Divadelní ulice. Starosta Hejma naznačil, že se otevřou v následujících týdnech.

„Myslím, že se tu ukázalo, jak je důležitá komunikace mezi zástupci magistrátu a ­konkrétní městskou částí. Jednání nadále probíhají a ­mnohé otázky – jako kolik zde projede denně aut – ještě nebyly vyřešeny. Ve středu bychom chtěli s ­kolegy prezentovat vlastní verzi toho, jak by se dalo oživení nábřeží řešit. Není tajemstvím, že preferujeme variantu uzavřít celé nábřeží, ale pouze na víkendy,“ dodává předseda zastupitelského klubu Spojených sil pro Prahu Jiří Pospíšil. Ten s náměstkem názorově nesouzní i přesto, že jsou v­rámci zastupitelstva koaličními partnery. 

Scheinherr nyní projednává se starostou Hejmou možnosti, jak by bylo možné vylepšit okolní zastávky tramvají. Ty by měly být podle něj bezpečnější a také bezbariérové. U Žofína by pak měla brzy vzniknout zcela nová zastávka směrem ke Karlovu mostu, oprav se dočkají i ostrůvky na Staroměstské, Újezdě a Malostranském náměstí. To čeká na rekonstrukci již řadu let.

„O všech těchto krocích nyní jednáme a ujasňujeme si priority,“ doplňuje Scheinherr. Nový režim na nábřeží by měl začít platit dnes večer, nejpozději ve středu ráno.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek