metro.cz

Vrak autobusu „Holanďan“ z Michle do šrotu

  5:55
Záhadu zaparkovaného autobusu v Zakryté ulici rozlouskl čtenář hodinu po půlnoci.

Další 2 fotografie v galerii
Autobus ve šrotu | foto: Martin HlochMetro.cz

„Máme nejlepší čtenáře na světě,“ říkali jsme si v redakci poté, co jsme v mailové poště nalezli vzkaz od čtenáře Romana Hlocha. Ten nám zaslal fotografii „Bludného Holanďana“ – posprejovaného a polorozpadlého autobusu úhledně zaparkovaného na vrakovišti. Bylo to včera asi hodinu po půlnoci, tedy šedesát minut poté, co jsme čtenáře v pondělním vydání vyzvali, aby nám pomohli osud vraku rozklíčovat.

„Autobus se již na místě nenachází, byl odvezen do šrotu. Jelikož jsem z oboru, tak se u mě jedná o chviličku, zjistit, o jaký se jedná bus,“ napsal nám čtenář Hloch. Získává tak odměnu tři sta korun.

Nebyl zdaleka jediný, koho naše výzva o osudu nedbale zaparkované Karosy C954E ve vlastnictví neznámého soukromého majitele zaujala. Ozval se nám dokonce čtenář Tomáš Jůza, jenž se s majitelem autobusu podle svých slov osobně zná.

„Věřte, že nebylo jeho cílem jej nechat někde odstavený dlouhodobě,“ napsal Jůza, podle kterého byl autobus v Zakryté ulici odstaven zhruba dva měsíce.

Vůz měl během doby, kdy byl odstaven v Praze 4 za okénkem papír, podle kterého chtěl dojet svou poslední jízdu z Prahy do Mladé Boleslavi a Všetat. Deník Metro si ověřil, že odstavené torzo autobusu podle pražských dopravců patří do soukromých rukou. Před nahlášením vraku na webu Správy služeb hlavního města Prahy či v magistrátní aplikaci Zmente.to dal proto raději přednost čtenářské výzvě. Původ „Bludného Holanďana“, stejně tak obrovského seznamu autobusů tuzemských dopravců, lze samozřejmě pohodlně nalézt například na webu seznam-autobusu.cz. Na tento portál plný zajímavostí nás odkázali také někteří čtenáři. Z něj je možné se například dozvědět, že autobus před „padnutím“ do rukou soukromníka jezdil pro středočeského dopravce ČSAD Polkost. Krátce byl také ve vlastnictví dopravce LinkBus se sídlem na Žižkově.

„Trend sbírání autobusů se silně rozšířil. Dopravní podniky prodávají autobusy za hranicí životnosti pro provoz v pražské integrované dopravě (limit je aktuálně sedmnáct let) za opravdu směšné částky v rozsahu třicet až šedesát tisíc korun,“ doplňuje čtenář Hloch.

Bludný Holanďan bavil i na Facebooku Metra. Uživatel Zbyněk Vacek například vtipkoval, že měl vždy při stání v koloně aut v Zakryté ulici chuť na zaparkovanou karosu přestoupit. O fotografie autobusu stojícího již v kovošrotu se pod článkem podělili uživatelé Martinn Hárdy Vyhniss a David Urban. Že je autobus ze Zakryté již fuč, nám napsali také čtenáři Petra Pětníková, Tomáš Skála či Martin Oškrobaný. Z reakcí čtenářů je tedy jasně patrné, že téma zaujalo.

„Ten autobus je brácha té bludné tramvaje, co byla na D1, ne?“ vtipkoval na Facebooku čtenář Viktor Lada. Odkazoval tak na odstavenou tramvaj zaparkovanou u tohoto hlavního tahu. Ta zde budila zájem médií i řidičů vloni.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek