metro.cz

Halu pro tramvaje bude vytápět sluníčko

  8:58aktualizováno  16:58
Dopravce prodlužuje trati a chystá základ pro vozovnu.

Další 1 fotografie v galerii
Vizualizace Metroprojektu k nové podobě vozovny (10.1.2018) | foto: METROPROJEKT iDNES.cz

Během letošního podzimu se s novými stavbami souvisejícími s hromadnou dopravou roztrhl v hlavním městě pytel. O některých, jako třeba o výměně eskalátorů ve stanici metra Anděl – Na Knížecí, vědí skoro všichni. Jiné však probíhají téměř bez povšimnutí. Typickým příkladem je stavba nové vozovny v Hloubětíně, která je již několik dní v plném proudu.

„V první etapě stavíme samostatně stojící energocentrum a měnírnu, které budou areál vozovny a přilehlou tramvajovou trať zásobovat teplem a elektrickou energií. Stavba potrvá asi deset měsíců a dopravní podnik plánuje jejich zprovoznění na přelomu srpna a září 2021. Předpokládané náklady jsou zhruba 120 milionů korun,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Energocentrum počítá se zpracováváním energie z takzvaných fotovoltaických článků. Ty budou vstřebávat energii ze slunečního záření. Dopravní podnik je osadí na podstatnou část připravované haly. Její starší železobetonová předchůdkyně z přelomu 40. a 50. let šla k zemi v polovině loňského roku. „Hned, jak bude první etapa hotova, bychom rádi obratem navázali zahájením stavby samotné deponovací haly pro tramvaje. V současnosti připravujeme veřejnou zakázku na zhotovitele zbylých etap, tedy nové haly a přestavby zbytku areálu. Chystáme se ji vypsat na začátku příštího roku. Dokončení celé stavby a zprovoznění nové vozovny Hloubětín plánujeme na konec roku 2022,“ dodává generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Pohled na původní podobu vozovnu Hloubětín z padesátých let. (10.1.2018)

O něco okázalejší stavbou, kterou se dopravní podnik v posledních týdnech chlubí, je budování nového úseku tramvajové trati ke stanici metra Pankrác. Výstavbu v ulici Na Pankráci chce dopravce dokončit spolu s rekonstrukcí stávajícího úseku tratě v ulicích Na Veselí a Soudní, a to před technologickou přestávkou 27. listopadu. „Příští rok na jaře, jakmile to klimatické podmínky umožní, zrekonstruujeme stávající tramvajovou trať také v ulicích Na Pankráci a Táborská, tedy v úseku od křižovatky ulic Na Pankráci a Na Veselí po křižovatku Táborské, respektive Vladimírovy a Nuselské ulice. S pravidelným využíváním nově vybudovaného úseku tratě ke stanici metra Pankrác počítá dopravní podnik na konci jara příštího roku,“ vysvětluje technický ředitel dopravního podniku pro povrchové stavby Jan Šurovský.

Chloubou pražského dopravce jsou nyní také koleje takzvaně do nikam, které mají na Barrandově. Konečná nedávno kompletně zrekonstruované trati totiž před týdnem získala stavební povolení na prodloužení až do Holyně. Na ně později naváže prodloužení trati až do Slivence. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek