metro.cz

WC v metru obcházejí kontroloři i vandalové

  18:28
Na některé toalety není kvůli covidu spoleh. Další zkrásní na Invalidovně.
Záchody v metru (ilustrační foto)

Záchody v metru (ilustrační foto) | foto: ČTK

Cestující v posledních týdnech občas musí v metru potrénovat svěrače. Podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové totiž některé toalety kvůli pandemii přišly o zaměstnance, část je dokonce mimo provoz. „V souvislosti s vládním nařízením také dochází u vybraných míst k omezení provozní doby. To si mohou cestující vždy zkontrolovat na našem webu,“ říká pro deník Metro Řehková.

Z technických důvodů jsou do odvolání dočasně uzavřena veřejná WC ve stanici metra Nemocnice Motol, Můstek (Jungmannovo náměstí), Flora, Strašnická, Skalka, Depo Hostivař. Až na Nádraží Veleslavín, kde mají otevřeno do devíti, kvůli pandemii ukončuje provoz většina záchodků kolem sedmé hodiny večerní. „Stav WC pravidelně kontrolují odpovědní kolegové. Namátkové kontroly obsluhy probíhají pravidelně, i ve večerních hodinách. Případné nedostatky se ihned řeší s jednotlivými provozovateli a dohlíží se na jejich odstranění. Toalety v metru totiž, jak víme, neprovozuje přímo dopravní podnik, ale vysoutěžení dodavatelé. Ti je pak mají pronajaty,“ dodává pro Metro Řehková.

Nové záchodky
Za nejhezčí podzemní toalety považují zaměstnanci dopravního podniku ty nové, respektive ty, které již v metru stihly projít v posledních letech rekonstrukcí. Hotové jsou již například záchodky Anděl, Náměstí Republiky (směr Masarykovo nádraží), Vltavská, Jinonice, Palmovka, Skalka, Dejvická, Jiřího z Poděbrad. „Dále pak WC ve stanicích Staroměstská, Náměstí Míru, Můstek, I. P. Pavlova, Nádraží Holešovice, Karlovo náměstí – Resslova, Nové Butovice, Radlická, Lužiny, Hůrka a Zličín,“ doplňuje Řehková.

Veřejné toalety ve stanici metra Můstek. Vstup do prostor toalet po rekonstrukci.

Jednotlivé rekonstrukce plánuje dopravce s ohledem na harmonogram dalších prací ve stanicích či vestibulech. „Pokud je například v dané stanici plánována její kompletní modernizace nebo alespoň samotného vestibulu, případně jiná stavební činnost, snažíme se to spojit s rekonstrukcí toalet, aby se všechny práce udělaly pokud možno najednou. Nedává totiž smysl v takových stanicích zavřít a zrekonstruovat toalety s předstihem, pokud máme v plánu stanici za rok kompletně modernizovat,“ vysvětluje Řehková. To je příklad stanice Invalidovna, kde je plánován developerský projekt, v jehož rámci bude zmodernizován také vestibul stanice.

Nenechavci a vandalové
Největším nepřítelem pražských toalet jsou podle dopravního podniku vandalové. Z toalet často mizí vše, co není připevněné. Krádeže hygienických potřeb, háčků, prkýnek či toaletních štětek jsou na denním pořádku. „Pokud je toaleta uzavřena z technických důvodů například kvůli závadě, je řádně označena informační cedulí. Nicméně i tyto cedule se stávají terčem nenechavců, obdobně jako vybavení WC,“ kroutí hlavou Aneta Řehková. 

zpět na článek