metro.cz

Z Budějovické na Pankrác jezdí metro pomaleji. Je potřeba na pár týdnů omezit otřesy

  17:51
Pozorné čtenáře deníku Metro a jejich schopnost odhalovat i ty nejdrobnější zvláštnosti při cestování pražskou hromadnou dopravou neradno podceňovat. Nedávno si totiž povšimli, že mezi stanicemi metra C Pankrác a Budějovická jezdí v posledních dnech soupravy metra o něco pomaleji než obvykle. Podobné postřehy zaplavily i sociální sítě.
ilustrační snímek | foto: Petr TopičMAFRA

„Neví někdo, proč je zde pomalá jízda už několik dní?“ ptá se například ve facebookové skupině MILUJU METRO uživatel Honzík Kladivo. Podle vedoucího odboru komunikace dopravního podniku Daniela Šabíka není dojmologie čtenářů Metra rozhodně mylná. Vlaky metra C totiž mezi uvedenými stanicemi zpomalují proto, aby nevyvolávaly zbytečné otřesy.

„Když jsme zahajovali geologický průzkum pro metro D, upozorňovali jsme, že se v určité fázi s průzkumnými pracemi dostaneme až pod kolejové tubusy stávající linky C mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. V současnosti probíhají razicí práce a injektáže přímo pod kolejovými tunely mezi stanicemi Pankrác a Budějovická. Z preventivních důvodů jsme se po dobu probíhajících razicích a injektážních prací rozhodli v daných úsecích snížit rychlost na dvacet kilometrů v hodině,“ vysvětluje pro Metro Šabík.

Nejvášnivější fanoušky hromadné dopravy by však toto vysvětlení nejspíše neuspokojilo. Šabík proto ještě přispěchal s upřesněním, že pod první kolejí ve směru do centra jde o úsek kilometrů 25,600 až 25,320, v opačném směru o úsek 25,340 až 26,600. „Omezení rychlosti zrušíme, jakmile budou průzkumné práce v daném úseku dokončeny a přesunou se do další oblasti. Předpokládáme, že omezení rychlosti ve zmiňovaných úsecích potrvá vzhledem k charakteru průzkumných prací řádově několik týdnů,“ odhaduje Šabík. Dlouho plánovaná stavba metra D, která má propojit Náměstí Míru s budoucí stanicí Depo Písnice, oficiálně začala loni v létě. Stavět se má minimálně osm let, nová linka vyjde na zhruba 70 miliard korun. Hloubení prvních šachet a štol v rámci geologického průzkumu započalo právě na Pankráci.

Méně známým projektem než metro D, jež do budoucna možná ještě více ovlivní podzemní cestování v hlavním městě, je chystaný projekt metra S. Správa železnic chce totiž v následujících letech zbudovat novou podzemní vlakovou síť, která by Praze de facto přinesla dvě trasy „metra“ navíc.

Magistrát si od přesunu vlaků pod zem slibuje především to, že Středočeši získají lákavou a pohodlnou alternativu aut.

Podobně vlaky už několik let křižují podzemí měst také v německém Lipsku nebo švédském Malmö. Podle kritiků se ale Praha snaží přiblížit městům, která mají jiné predispozice než kopcovitá česká metropole. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek