metro.cz

Posvítíme si na ilegální reklamu, která omezuje cestující, říká koordinátor úprav terminálu

  17:43
Ať už z černomosteckého terminálu cestujete, nebo se na něj jen díváte z okna, jistě vás už mnohokrát napadlo, že nutně potřebuje změnu. Nádraží prolezlého rzí a pokryté holubím trusem vzniklo v roce 1998 a od té doby neprošlo žádnou výraznou úpravou ani rekonstrukcí.
Autobusový terminál a stanice metra Černý Most (19. dubna 2019)

Autobusový terminál a stanice metra Černý Most (19. dubna 2019) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Nedávno se Pražané dozvěděli, že by měla být v květnu příštího roku představena koncepční studie terminálu a jeho okolí. Novou podobu místa navrhne česká architektonická kancelář re:architekti.

Organizátor dopravy Ropid však nyní přišel s prohlášením, že Praha jmenovala z jeho řad ještě dalšího člověka, jenž na opravy dohlédne v širším měřítku.

„Jmenování do funkce koordinátora vnímám jako možnost přispět ke zlepšení současného neuspokojivého stavu tohoto významného přestupního uzlu a na tuto práci se těším. Již dnes máme k dispozici zásobník asi třiceti krátkodobých opatření, které bychom rádi realizovali prostřednictvím akčních plánů v rámci následujících dvou let,“ říká nový šéf oprav a zaměstnanec Ropidu Marek Vetýška.

Některá opatření, jako je intenzivnější úklid, oprava a natření zábradlí, výměna desek zastřešení nebo výměna podhledů, již byla či budou podle něj brzy realizována. „Dále se budeme zabývat lepší informovaností cestujících v podobě moderních informačních tabulí, umístíme praktičtější lavičky a koše, budeme se zabývat pohodlným umístěním kol a posvítíme si na ilegální reklamu, která omezuje pohyb cestujících. Pro příští rok také počítáme s rozsáhlejší rekonstrukcí lávek v návaznosti na výstupy architektonické studie,“ dodává Vetýška.

Nový koordinátor, kterého rada hlavního města jmenovala začátkem týdne, bude zajišťovat mimo jiné komunikaci mezi různými vlastníky pozemků a budov a Institutem plánování. Dopravní terminál na Černém Mostě využije každý den přes padesát tisíc cestujících, kteří přestupují mezi metrem B a autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
Témata: Černý Most, oprava
zpět na článek