„Mně se s ní jezdilo velice dobře, je to kvalitní vůz,“ popisoval na konci ledna 2006 řidič Stanislav Smejkal svou jízdu v tramvaji 14T. To ještě nikdo netušil, že vozy Porsche pozlobí nejen pražské cestující, ale hlavně dopravní podnik (DPP). Zítra tyto tramvaje „oslaví“ už patnáct let v provozu.
Zpět k článku, který popisoval prvotní pocity řidiče z vozu 14T. Jako největší rozdíl od jiných tramvají Smejkal uvedl to, že Porsche nemá oproti starým typům otočný, ale pevný podvozek. „Když jedete do oblouku, musíte tomu přizpůsobit rychlost a jet o něco pomaleji,“ vysvětlil. Právě podvozek byl v následující letech podroben velké kritice. Tramvaje, kterých DPP v letech 2005 až 2009 koupil šedesát, se totiž potýkaly s jeho praskáním. Kvůli tomu také byly na nějakou dobu odstaveny.
Mimochodem, jeden z cestujících před patnácti lety do médií také uvedl toto: „Mně se tramvaj docela líbí. Jediné, co mi trochu vadí, je, že je tu málo místa.“ Právě rozložení sedaček bylo dalším terčem kritiky.
V dubnu 2016 proto dopravní podnik představil modernizovanou variantu vozu 14T. V prvním, třetím a pátém článku byla sedadla nově uspořádána příčně, celý vůz také obdržel nový typ sedáků inspirovaný laminátovými sedačkami používanými v tramvajích Tatra T3.
Jaký máte názor na tramvaje Škoda 14T vy? Napište nám na Facebook.