metro.cz

GALERIE: Primátor Hřib rád pózuje. Na saních i bos, s labutí i u stanu

  8:00
Podle odborníků má primátor raději svůj Twitter. „Hraje“ si naopak na Facebooku.
Sněhové radovánky jsou v Praze vítané! Takto reagoval na kauzu z Petřína. Odtud...

Sněhové radovánky jsou v Praze vítané! Takto reagoval na kauzu z Petřína. Odtud strážníci vyhnali děti se sáňkami. | foto: Facebooková stránka primátora Zdeňka Hřiba

Jak kreativně upozornit na probíhající dobročinnou sbírku pro lidi bez domova? Zujte si boty a ponožky a hups do mokrého sněhu. Tuhle taktiku zvolil na facebookovém profilu primátor hlavního města Zdeněk Hřib. V takové póze se totiž nechal vyfotit, načež následoval post o sounáležitosti. „Darujte nepoužívané boty lidem bez domova. V třeskutých mrazech je dobrá obuv základem proti omrzlinám a pro zachování tepla. Boty by samozřejmě neměly být letní, jaké mám já, ale pořádné zimní, teplé, v zachovalém stavu,“ napsal primátor, či možná spíše jeho marketingový tým, na zeď profilu.

Deník Metro si s pomocí marketingového odborníka Roberta Němce opět posvítil na primátorovu sebeprezentaci na sociálních sítích. Ten Hřiba v minulosti přirovnával k dobrému továrníkovi, který podobně jako primátor spoléhá po nástupu do funkce nejprve na lacinější sebeprezentaci navenek. Tedy podle Němce natře například plot před fabrikou či, podobně jako Hřib, postuje hezké příspěvky. Primátor je však ve funkci již přes dva roky a jak se zdá, začal se podle Němce věnovat více sociální síti Twitter.

„Mnoho jeho voličů a Pražanů je ale i na jiných sítích. Proto by bylo vhodné, aby se jeho zprávy distribuovaly i na jiné platformy. K tomu jsou automatizované a poloautomatizované nástroje, takže to nezabere moc času,“ říká Němec.

Při prohlídce primátorova Twitteru to vypadá, že zde tráví on či jeho tým podstatně více času. Z jeho posledních příspěvků na Facebooku, jako byla v poslední době například stylizovaná jízda na saních či parodování premiéra Andreje Babiše a jeho koukání do křišťálové koule, je pak patrné, že si zde více hraje.

Podobnou „hravou“ taktiku pak volí i například náměstek primátora Adam Scheinherr či radní Prahy 10 Denisa Řezníčková. Posledně jmenovaná se nebojí na svém profilu pochlubit fotografií v kroji či s doma uvařeným obědem. Magistrátní radní pro školství Vít Šimral zase ve foto příspěvcích využívá obrovské emotikony a nápisy. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek