metro.cz

A to víte, že...? Zábavné statistiky mizí z metra. Jsou považovány za reklamní smog

  6:19
Technické údaje a statistiky z provozu MHD se objevily v rámečcích ve vagonech již v roce 2014. Nyní ustupují.

Další 1 fotografie v galerii
Stanice metra I. P. Pavlova | foto: iDNES.cz

Sedm let je opravdu dlouhá doba. Obzvláště když uplyne ve městě s více než milionem obyvatel, kde působí jeden z nejrychleji se rozvíjejících dopravců ve střední Evropě. „O to podivněji na mě coby cestujícího působí, že v rámečcích v metru dodnes visí coby reklama na dopravní podnik statistiky z roku 2014,“ svěřil deníku Metro čtenář Pavel. Má na mysli kampaň s názvem „Víte, že…“, za kterou dopravní podnik před lety sklízel chválu. Rozhodl se totiž využít prázdné reklamní plochy v metru k tomu, aby v rámci kampaně a ukrácení chvíle cestujícím ve vagonech metra prezentoval zajímavá fakta a údaje z provozu.

Více než dvacítka čtvercových printů, jejichž grafické zpracování odpovídá stylu korporátní identity dopravního podniku, mizí z vagonu metra až nyní. Důvod je podle mluvčí dopravního podniku Anety Řehkové prostý. Reklamy, jež cestujícím příjemně krátily cestu, jsou nyní považovány za vizuální smog.

Tabulky, které přibližovaly zákulisí provozu metra.

„V minulosti jsme rámečky v metru zaplňovali informacemi „Víte, že…“ pouze v případě, že tyto prostory nájemce nevyužíval pro reklamní účely. Jinými slovy jsme nechtěli, aby zůstávaly prázdné. V současnosti je situace poněkud odlišná. Ve spolupráci s magistrátem cíleně omezujeme reklamní smog v pražské MHD, proto v této souvislosti snižujeme také množství reklamních nosičů, které pronajímáme,“ vysvětluje pro deník Metro Řehková.

Podle ní je proto cílem, aby rámečky v metru nezůstávaly prázdné, ale aby byly nájemci využívané naplno. „Z tohoto důvodu v současnosti o obnovení kampaně na reklamních nosičích v metru zatím neuvažujeme,“ dodává pro Metro Řehková.

Dopravní podniky z dalších zemí se prezentují podobně jako ten v Praze. Třeba londýnské metro v soupravách pravidelně zveřejňuje plakáty, které cestující nabádají k bezpečnosti, ale také informují o plánovaných investicích či životnosti eskalátorů. Ve Vídni jsou také šibalové. Loni se Rakušané v metru chlubili tím, že vídeňská MHD pětkrát denně obkrouží zeměkouli. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek