„Zajímalo by mě, proč to na Dejvické v posledních měsících nehorázně zapáchá. Je to, jako kdyby se projíždělo septikem. Zejména tedy ve směru na Bořislavku. Sedávám v prvním voze, takže nabereme zápach hned ve stanici. Nejhorší to je po rozjezdu soupravy. A až na Bořislavce se to podaří trochu vyfoukat ven,“ popisuje čtenář deníku Metro Rostislav Sovíček. Jeho negativní zkušenosti podporují i svědectví několika dalších čtenářů.
Že nejde o kolektivní halucinaci, přiznává také mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. „Zápach se projevuje pouze při změnách atmosférického tlaku a pochází z jedné trakce odpadního potrubí u druhé koleje. Skutečně jde o úsek z Dejvické směrem na Bořislavku. Na přesné identifikaci závady intenzivně pracujeme,“ vysvětluje pro deník Metro Řehková. Smrádek podle ní zmizí co nevidět. „Jakmile závadu lokalizujeme, provedeme urychlenou opravu,“ slibuje mluvčí dopravního podniku.
Praha má, alespoň co se zápachu ve stanicích metra a nádražních vestibulech týče, problém. Nelibým zápachem jsou totiž proslulé především ty zastávky, kde se pohybuje nejvíce turistů. Nejde jen o Dejvickou, kudy návštěvníci Prahy projíždějí do stanice Nádraží Veleslavín, odkud následně vyrážejí autobusy na letiště.
Také na hlavním nádraží je již mnoho let cítit smrádek, a to zhruba na rozhraní mezi Vrchlického sady a vstupem do haly. Pochází z kanálu a mohou za něj dva faktory. Jak v minulosti uváděli zástupci Pražských vodovodů a kanalizací, stoka před nádražím má minimální sklon, takže odpad odtéká pomaleji. Toho je zde přitom více než dost, a to kvůli místním stánkům. Jejich provozovatelé totiž často nedodržují kanalizační řád a nepovoleně vypouštějí mastné odpady do kanalizace.
Legendární stanicí, kde to nelibě zapáchá přes čtyřicet let, je také Můstek.
Smrad je na Můstku již přes 40 let. Může za to čpavek?
|