Česká společnost není rozdělená jenom politicky. Automobilisté mají spadeno na cyklisty, cyklisté vidí rudě, když jim chodci nedávají na chodníku přednost nebo když ještě proti jejich bezohlednosti protestují.
280 korun pokuty? Moc, nebo málo?
|
Že se za tohoto stavu jeleni klidně pasou (slovy cimrmanovské divadelní hry), lidem až tolik nevadí. Poslední útočiště, kam se ale mohl ještě donedávna „obyčejný“ chodec ukrýt, tedy na chodník, je také ohroženo. Teď se na něm vesele prohánějí, aniž by se obávali postihu, jak cyklisté, tak vyznavači jízdy na takzvaných elektrokoloběžkách.
Doslova boom cyklopřepravy v hlavním městě přivítal před časem i Adam Scheinherr, který má na magistrátu na starosti dopravu. „Pozitivní především je, že výrazně narostl počet lidí, kteří se na kole pravidelně přepravují do práce,“ uvedl poté, co loňské lockdowny přesunuly mnohé z aut a MHD kvůli obavě z nákazy za řídítka kol. „Od začátku restriktivních opatření činí meziroční nárůst těchto cyklistů 47 procent a v meziročním srovnání u velice chladných a deštivých dnů dokonce 60 procent,“ poznamenal radní.
Cykloboom se ale přenesl na chodníky. „Snažíme se problematice věnovat, i když je to věc i Policie České republiky,“ říká Jiřina Ernestová z tiskového oddělení městské policie. Většinu letošních přestupků řešili strážníci domluvou. Pokud museli cyklisté platit, postih je tolik nebolel (viz box), necelé tři stovky jim moc strachu nenahnaly.
Vadí na chodníku? Pěší čtenáři Metra mají jasno.
|
My nic, my muzikanti
„Řešení přestupků je na straně strážníků,“ uvedl Vít Hofman, mluvčí magistrátu, na dotaz Metra, jestli by neměla pražská radnice účinněji tlačit na postihy cyklistů a koloběžkářů. Praha podle něho přitlačila strážníky, aby vydali metodická doporučení.