metro.cz

Rozkopaná Praha. Opozice volá po koordinátorovi dopravy

  15:45
Musíme hodně opravovat, jinak to nejde, hájí uzavírky náměstek primátora Adam Scheinherr.
Druhý kruhový objezd se buduje od pondělí u Sportovního ostrova. (31.8.2021) | foto: Jiří Ševčík, MAFRA

Rozbombardované silnice a s nimi související uzavírky mnohdy i důležitých tepen v hlavním městě budou zkoušet trpělivost řidičů i během podzimu. Dopravním omezením musejí při jízdě městem aktuálně čelit hned na několika místech. Další uzavírky se mají v dalších dnech přidávat.

„Až půlhodinové zdržení řidiči zažívají v ulici Odborů, probíhají stavební práce v Legerově ulici nebo oprava svodidel v Průmyslové, kvůli  které je v plánu zábor pravého jízdního pruhu směr Hostivař. Koalice vedená Piráty totiž není schopná sladit termíny výkopů tak, aby řidiče práce na silnicích ovlivnily co nejméně,“ říká opoziční zastupitelka Alexandra Udženija.

Pražská ODS, jíž je Udženija členkou, proto na jednání zastupitelstva hlavního města příští čtvrtek plánuje navrhnout zřízení zvláštního dopravního koordinátora. Ten by měl mít za úkol zlepšit plánování dopravních staveb a uzavírek. „Vládnoucí koalice v čele s primátorem Hřibem bohužel komplikace na silnicích nepovažuje za důležité. Koordinátora jsme totiž navrhli už na začátku volebního období, protože bylo jasné, že když probíhá několik velkých stavebních akcí, vždy to má významný dopad na plynulost dopravy. Koalici to nezajímalo už tehdy, budeme věřit, že stížnosti řidičů nebudou i nadále ignorovat,“ dodává předseda klubu zastupitelů ODS Zdeněk Zajíček.

Deník Metro se obrátil na náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra, aby na vlnu kritiky reagoval. Stavební projekty v oblasti dopravy jsou podle něj již nyní jeho odborem koordinovány zcela dostatečně.

Je web k ničemu?

  • Portál má Pražany informovat o uzavírkách.
  • „Zlepšili jsme informovanost Pražanů a vyvinuli aplikaci opravujeme.to, kde lidé najdou veškeré významné rekonstrukce s dopadem na dopravu, aby nikdo nebyl překvapený,“ říká pro deník Metro náměstek Scheinherr.
  • „Opět jen plané sliby a marketingová hesla, reálně tato koalice pro vyřešení tohoto problému neudělala nic než jen to, že řidiči můžou sledovat uzávěry na internetu, což jim je jaksi často už houby platné, když stojí v koloně,“ komentoval vznik portálu opoziční starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.

„Prahu jsme přebrali ve stavu, kdy dluh na její infrastruktuře činil neuvěřitelných třicet miliard korun. Musíme opravovat, jinak to nejde. Všechny rekonstrukce jsou pečlivě koordinované dopravními inženýry z magistrátního odboru pozemních komunikací a drah, se kterými plánujeme akce roky dopředu, a je důvod, proč jsme se do toho museli letos opřít,“ reagoval Scheinherr. Totožnou citaci nicméně uvedl již v úterní tiskové zprávě. Upřesnil, že největší výzvou pro jeho odbor je blížící se rekonstrukce Barrandovského mostu. „Jde o jednu z nejvýznamnějších dopravních tepen v Česku, a nemůžeme si dovolit, aby se někde stala havárie. Objízdné trasy musí být připravené. Opozice má, stejně jako městské části, veškeré informace. A to díky Výboru pro dopravu pražského zastupitelstva, který každý měsíc plánované akce zasílá,“ pokračovala odpověď náměstka primátora. Také tato slova byla součástí zmiňované tiskové zprávy.

Kolony v Praze nejen promarňují čas řidičů, ale také přispívají k vyššímu znečištění ovzduší v hlavní městě. Kritici se proto v posledních dnech strefují do dopravního odboru magistrátu v souvislosti s tím, že špatné plánování hatí plány města na snižování emisí v ovzduší.

Mezi nejbližší práce, které odstartují již toto pondělí, patří například opravy ulic Bulovka a Veselská. Zahájena bude také modernizace dopravního označení v ulici 5.května.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek