Po koronavirové pauze, kdy se všechny vozy otevíraly centrálně, totiž ohlásil, že povinnost mačkat pro otevření čudlíky opět zavede. Následně však rozhodnutí zrušil.
„Praha a dopravní podnik vycházely z aktuální situace provozování MHD v rámci celého Česka, z výsledků rozsáhlé studie a měření Akademie věd ČR a z dalšího rozvolňování protiepidemických opatření. Proto se rozhodly poptávkové otevírání dveří od 1. září obnovit. Na základě žádosti vedení hygienické stanice jsme se však nakonec rozhodli zachovat dosavadní stav,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
V Brně mačkají dávno
|
Magistrát i dopravní podnik se tak rozhodly i přesto, že bude pravděpodobně v nadcházejícím chladnějším období snížen komfort cestujících kvůli častému větrání. „Nevýhodou tohoto opatření také je, že kvůli otevírání dveří v zastávkách, kde žádní cestující nenastupují ani nevystupují, může docházet ke zpožďování spojů. V současné křehké situaci jsme však dali přednost posílení pocitu bezpečí u cestujících,“ dodává pro Metro Řehková.
Názory na rozhodnutí o tlačítkách se jako obvykle různí. Kritické ohlasy na Facebooku dopravce hovoří o tom, že by měl podnik nejprve věc s hygienou řádně konzultovat, a pak teprve změny hlásit. Jiní upozorňují na to, že je i nadále u zastávek na znamení potřeba pro výstup včas zmáčknout tlačítko STOP. Najde se také řada těch, kdo centrální otevírání dveří vítají. Na knoflíky totiž neradi sahali i před covidem.