metro.cz

Dopravní situace komplikuje život řidičům. Auta stojí po celé metropoli

  19:01
Náměstek pražské radnice a současně radní pro dopravu Adam Scheinherr tvrdí, že nikdo nepředložil konkrétní ukázky špatné koordinace uzavírek.
Přechod pro chodce u tramvajové zastávky Ládví, kde je teď silnice kvůli přechodu zúžená do jednoho pruhu. (27. září 2021) | foto: MAFRA

Všichni jen obecně kritizují ucpanou Prahu, konkrétní příklady špatné koordinace však nikdo neuvedl. V tomto duchu se v posledních dnech vyjadřuje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. To, že Pražané denně tráví dlouhé hodiny v kolonách, ví dobře i deník Metro. Čtenáři si na často neexistující objízdné trasy i ztracený čas stěžují denně. Příklady problematických uzavírek a dopravních změn proto není třeba hledat dlouho. Přinášíme ty nejvýznamnější.

Jeremiášova ulice
Cyklopruh zde kříží pruh pro autobusy, což zde působí komplikace. Radnice třinácté městské části, kde se Jeremiášova ulice nachází, v minulosti tohle dopravní řešení kritizovala. V ulici navíc došlo kvůli zmiňovanému pruhu ke zúžení, což zde často způsobuje kolony. Jeremiášova ulice je přitom hlavní objízdnou trasou pro celou Prahu 13.

Bucharova ulice
V Bucharově ulici před nedávnem vzniklo křížení výjezdu z dálnice D5 s cyklopruhem. Stalo se tak opět přes nesouhlas radnice Prahy 13.

„Pan radní Scheinherr byl radnicí Prahy 13 opakovaně upozorňován na to, že toto řešení je nebezpečné jak pro cyklisty, tak řidiče, ale zůstal k těmto výtkám absolutně hluchý,“ říká opoziční zastupitel a starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.

Veselská a Prosecká
Kvůli rekonstrukci Veselské uli
ce v osmnácté městské části a přilehlých komunikací uvízlo několik stovek aut na parkovišti letňanského obchodního centra. Situace není dobrá ani v pár kilometů vzdálené Prosecké ulici. Ta je opravovaná dlouhodobě, což by samo o sobě nevadilo. Řidiči však musejí trasu objíždět přes Vysočany, které jsou ale podle zkušeností čtenářů bohužel kvůli provozu denně téměř neprůjezdné.

Želivského
Jedna z hlavních dopravních tepen na Žižkově – ulice Jana Želivského – projde v příštích letech zásadní revitalizací. Ta bude souviset i s proměnou areálu Nákladového nádraží Žižkov. V létě ale jedna z mála spojnic mezi Vršovicemi a Žižkovem posloužila podle řidičů i kritiků z řad opozice jako příklad pochybení magistrátních dopravních expertů.

„V červenci a srpnu totiž mohla sloužit jako objízdná trasa při rekonstrukci Koněvovy a Seifertovy, ale i tam probíhaly práce, tudíž docházelo k jejímu častému ucpání,“ míní místostarostka sousední městské části Praha 2 Alexandra Udženija.

Koněvova
Při nedávném opravování Koněvovy ulice vedla objízdná trasa přes Seifertovu, kde ale současně probíhala oprava kolejí, takže nebylo trasu kudy objet. „Prahu jsme přebrali ve stavu, kdy dluh na její infrastruktuře činil neuvěřitelných třicet miliard korun. Musíme opravovat, jinak to nejde,“ hájil množství oprav před nedávnem náměstek Scheinherr.

Plzeňská ulice
Magistrát sice v posledních letech investuje do nových cyklostezek a pruhů pro kolaře desítky milionů korun ročně, nad některými řešeními ale zůstává často rozum stát. V Plzeňské ulici nejdříve dělníci nastříkali pruh pro parkování a vedle něho cyklopruh. Jenže z frekventované dvouproudové vozovky se stal rázem trychtýř. Podle zástupců Prahy 5 se tak stalo bez souhlasu městské části.

Cyklopruhy na křížení silnic Plzeňská a Kukulova zde nezdržovaly jen osobní auta. Zúžením obtížně projížděla i vozidla Integrované záchranné služby. Po kolejích ve středu ulice to již kvůli jejich předělávce před několika lety vzít nemohou. Panely tu nahradilo kamení.

Záchranářům komplikují práci i travnaté plochy. V kolejišti je lze nalézt například na Evropské, v Podolí či ve Vršovické ulici. Auta záchranky zde proto musí jezdit kolem kolejí a hledat nějakou vybetonovanou plochu, přes kterou lze přejet.

Auta stojí po celé metropoli

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek