Více se zaměřit na turisty z Česka. To je jedním z cílů Prahy. Město včera prostřednictvím společnosti Prague City Tourism (PCT) představilo v rámci Designbloku nový vizuální styl. Ten je součástí projektů kultivace cestovního ruchu. Odráží se zejména v nové podobě suvenýrů, vizuálních prvcích, ale také v samotné podstatě prezentace značky. „Ptali jsme se například zahraničních spisovatelů nebo filmových štábů, co se jim na Praze líbí, a to jsme se snažili do vizuální identity města začlenit,“ říká odborná poradkyně PCT Jindřiška Vejvodová.
Společnost si dala za úkol představit světu „duši svobodného stylu života Pražanů, jejich tvořivost, životní příběhy a ryzí bohémské srdce“. Město si nechalo vytvořit například nové fotografie a videospoty. Ty prezentují pražské umělce jako Tata Bojs, smyčcové kvarteto Unique Quartet, nositele Grammy Award Ondřeje Pivce nebo progresivní taneční uskupení Dekkadancers.
Součástí nové identity jsou i turistické suvenýry. Na nich se objevují například motivy ledňáčka, Čapkův robot nebo Pražské Jezulátko.
Nové má Praha také turistické známky a razítka. „V Česku je to obrovský bestseller a my zjistili, že kvalita ilustrací je nevyrovnaná,“ komentoval žádané suvenýry grafik Bohumil Vašák. Pro jednotlivé předměty a weby bylo vytvořeno originální písmo. „Půjde tak na první pohled poznat, že jde například o brožuru od Prague City Tourism,“ dodal Vašák.
Vizuální identita se postupně objeví i na všech památkových objektech ve správě PCT, jako je Staroměstská radnice či Petřínská rozhledna. Stejně tak se promění prezentace kampaní v Česku i zahraničí či v nových edicích tiskovin. Zavádění nového stylu bude probíhat do konce roku 2021.
Nové suvenýry: šperky, svíčky, keramika. Ale také modernější vizuál
|