metro.cz

Větší foto
Praha 3 už logo využila pro propagaci zajímavých akcí. | foto:  MČ PRAHA 3

Šestka chce být cool jako Trojka. Vizuální podobu její komunikace určí designérská soutěž

  5:29
Jsou to necelé dva roky, co přišla radnice Prahy 3 s novým logem tvořeným třemi čárkami. Ty na sebe od té doby vzaly různou podobu. Od tří sklenic na víno přes tři očkovací injekce po trojici jehel na šití. Zprvu kontroverzní minimalistické logo od Jakuba Vaňka a Barbory Micajové se osvědčilo a stalo se natolik kultovním, že se jej nejen místní obyvatelé nestydí nosit na tričkách či čepicích.

V šlépějích zmiňované městské části se proto rozhodla jít Praha 6. Ta chce stejně jako trojka určit svůj budoucí jednotný vizuální styl v otevřené designérské soutěži, kterou pořádá organizace Czechdesign. 

„Praha 6 je odvážná a sebevědomá městská část, stejně jako lidé, kteří v ní bydlí. A taková by měla být i její značka, prezentace navenek i komunikace radnice. Jsem rád, že jsme se s radními jednomyslně shodli na soutěži o novou vizuální identitu, a také že jsme se rozhodli pro soutěž otevřenou, kam se může přihlásit téměř kdokoliv. Sám jsem velmi zvědavý, jaké návrhy se objeví, a těším se na diskuzi ohledně toho, jaká vlastně naše městská část je a co ji definuje,“ říká starosta městské části Praha 6 Ondřej Kolář. 

Šestka byla první pražskou městskou částí, která zveřejnila své vlastní logo. Po 17 letech už nicméně neodpovídá soudobému vizuálnímu stylu měst a na mnoha místech a produktech se nedá využít. Aktuální logo je používané nahodile, nebo je nahrazované písmy všech druhů. 

Vizuální identitu městské části v současnosti navíc zastupuje jen samotné logo, bez dalších vizuálních prvků, které by tvořily jednotný jazyk. Nové logo chce Praha 6 začít používat nejpozději do půlky letošního roku.

Komentáře

zpět na článek