metro.cz

Větší foto
Podle pamětníků byla první třístovka odrbaná. | foto: Jan Čech, DPP

Hranaté krásky oslavily kulatiny. Za Prahu jezdí už třicet let

  6:54
Karosy mají v srdcích fanoušků hromadné dopravy i zaměstnanců pražských dopravců zvláštní místo. Jedním z mnoha důvodů je fakt, že právě tyhle „hranaté krásky“ poprvé posloužily jako příměstské autobusové linky s označením 351 a 352.

Třistapadesátjednička jezdila z Českomoravské do Hovorčovic, ta s dvojkou na konci ze Stodůlek do Ořechu. Tento týden proto organizátor dopravy v hlavním městě Ropid upozorňuje na kulatých třicet let od této události.

„V současné době jsou linky příměstské autobusové dopravy s trojkou na začátku už běžnou součástí provozu ve Středočeském kraji a v Praze, aktuálně mohou cestující využít už 433 příměstských a regionálních autobusových linek PID číselné řady od 300 výše. Na začátku 90. let se však hodně diskutovalo o zvýšení efektivity provozu, a tak představitelé dopravního podniku i hlavního města hledali a zkoušeli různé novinky,“ vzpomíná mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Na obou zavedených linkách platil tehdy tarif městské hromadné dopravy, ale zároveň i předplatní jízdenky ČSAD. Postupně po oficiálním zavedení systému Pražské integrované dopravy a jednotlivých vnějších tarifních pásem tvořících prstenec kolem Prahy přibývalo zapojených linek, zastávek, tarifních pásem i jednotlivých středočeských měst a obcí. „Po třiceti letech obsluhují příměstské a regionální linky přes tisícovku měst a obcí nejen ve středních Čechách. Mimopražských zastávek je téměř deset tisíc. Každý všední den vyráží na trasy do Středočeského kraje přes 14 tisíc autobusových spojů, které zajišťuje 29 dopravců,“ dodává Drápal. 

Komentáře

zpět na článek