metro.cz

Kvůli nové lávce do Karlína si dávají tramvaje v Holešovicích přednost

  5:49
Na Bubenském nábřeží zbyla kvůli výstavbě pouze jediná kolej. Pro Pražany je to atrakce.

Další 1 fotografie v galerii
Stavba lávky přinesla atrakci. | foto: IVAN ŠTĚPÁN

„Jezdíme jednokolejně,“ chlubí se od pondělního rána dopravní podnik úkazem, který je v hlavním městě ke spatření pouze u Pražské tržnice. Kvůli výstavbě Štvanické lávky se musel na Bubenském nábřeží zúžit průjezd pro tramvaje i pro auta. Motoristé se již úsekem na dlouhou dobu neprotáhnou, tramvaje si tu zase musí dávat před vjezdem na jednokolejný úsek přednost.

„Po týdenní výluce tramvají na Bubenském nábřeží začalo budování předpolí lávky, která překlene řeku od Holešovické tržnice k ostrovu Štvanice a dále až do Karlína. V uvedeném místě teď jezdí tramvaje střídavě,“ napsal nám čtenář deníku Metro Ivan Štěpán. Za svůj fotoúlovek pořízený na nábřeží v úterý získává odměnu tři sta korun. Sedmidenní výluka posloužila k tomu, aby dělníci mohli odstranit kolej ve směru z centra v délce zhruba sto čtyřicet metrů.

„Zhotovitel, společnost Skanska, tento úsek tramvajové tratě zjednokolejnil vložením kolejových konstrukcí, umožňujících obousměrný provoz po zbylé koleji,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Koleje, které vedou „do nikam“

Tramvaje tak nyní v tomto úseku jezdí v obou směrech pouze po koleji, která je blíže k Pražské tržnici. Nejen pro fanoušky hromadné dopravy tak vznikla atrakce, která v Praze dlouho nebyla. Podle Řehkové není navíc přesně určen termín, dokdy bude současný režim fungovat. „Dokončení rekonstrukce tramvajové trati na Bubenském nábřeží plánujeme v koordinaci s dokončením stavby samotné lávky,“ dodává pro Metro Řehková.

Na situaci, kdy si tramvaje na provizorním jednokolejném úseku kvůli stavebním pracím dávaly navzájem přednost, došlo v Praze naposled v roce 2019. Stalo se tak během dvouměsíčního rozkopání kolejí mezi smíchovským nádražím a Hlubočepy, které bylo jakousi předehrou k následné rozsáhlé rekonstrukci trati. Stejně jako tehdy, i nyní se ptají fanoušci hromadné dopravy, podle čeho řidiči poznají, která tramvaj má přednost před kterou. Ta je v případě Bubenečského nábřeží upravena značkami. Přednost má vždy ta souprava, která jede od Pražské tržnice směrem k Dělnické. Přednost má tedy tramvaj, jež si kolej „půjčuje“. V případě Smíchova byla situace z pohledu cestujících jednodušší. Byl zde umístěn semafor.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek