metro.cz

Integrovaná doprava. Spoje kvůli ní ovšem také ubývají

  10:01
Hranice pole působnosti Pražské integrované dopravy se posouvají závratnou rychlostí. Většina plochy Středočeského kraje je již de facto součástí Prahy a je sem možné dojet na jeden jediný lístek. Změny, které takzvaná integrace jednotlivým okresům přináší, jsou povětšinou pozitivní. Není tomu však vždy. Problém nastává tehdy, pokud se organizátor dopravy Ropid rozhodne některé spoje dodatečně osekat.
Pražská integrovaná doprava | foto: MAFRA

„Větší množství drobných úprav jízdních řádů proběhne tuto neděli v okolí Mladé Boleslavi a na Příbramsku a Hořovicku. Zde dochází na základě požadavků jednotlivých obcí k mírné redukci množství spojů,“ informuje Ropid na svém Facebooku. Jeho sdělení však vyvolalo otázky několika uživatelů této sociální sítě. Ti nevěří, že by si nějaké město či okres záměrně objednaly méně autobusů. „To jako vážně prosily obce, aby k nim jezdilo míň spojů?“ zeptal se na facebookovém profilu organizátora dopravy uživatel Marek Pešl. Organizátor dopravy na jeho otázku obratem reagoval: „Zmíněné obce vznesly požadavek na snížení plateb za dopravní obslužnost spojených s redukcí spojů do nich zajíždějících. Obce tedy opravdu nechtějí, aby k nim jezdilo tolik spojů, protože na tyto spoje musí vynakládat finanční prostředky.“

O čtyřicet linek méně
O tom, že integrace v některých případech přinášejí cestujícím nepříjemnosti, deník Metro informoval již v minulosti. Když došlo v prvním pololetí loňského roku na zahrnutí severní části oblasti Kolínska, Kutnohorska a Uhlířskojanovicka, zmizelo z jízdních řádů 41 linek v systému Středočeské integrované dopravy. Na dvanácti pražských linkách a šesti středočeských byl pak upraven provoz. Stalo se tak nejen kvůli omezování nákladů na provoz, ale také proto, že měl Ropid za úkol hlavně v dotčených oblastech provázat autobusové a vlakové spoje.

Ušetří i cestující
Díky integraci ale mnohdy ušetří nejen okres či kraj, ale také cestující. Když se předloni k Pražské integrované dopravě připojilo Příbramsko, místní vyzbrojení Lítačkou prakticky ze dne na den začali platit místo osmdesáti korun za lístek pouze 54 korun.

Vlašimsko a Posázaví
Další oblastí, která v nejbližší době projde integrací, je Kácovsko. Ta se ale cestujících příliš nedotkne, protože oblast kolem Kácova doznala změn včlenění do systému pražské dopravy již loni v srpnu.

„Linka 487 dozná pouze kosmetických změn, upraveny budou polohy vybraných spojů a některé spoje budou nově zajíždět v Kácově k železniční stanici. Svou tvář kompletně změní i linka 794. Z Holšic a Zlivu dojede linka do Kácova, odkud se pak vydá přes Vranice a Střechov do Trhového Štěpánova a dále přes Javorník do Vlašimi,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek