metro.cz

Lidé z Technické správy komunikací chodí nově v červeném. Je to image

  16:23
Vybrané reflexní vesty se nesmějí nosit do provozu, kde se jezdí rychleji než třicítkou.
Vesta TSK | foto: PETR NOVÁK

Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) nafasovali před pár dny novou součást stejnokroje – do ruda zbarvené vesty. Ty však nejsou po chuti všem.

„Zaměstnanci TSK mají nově používat červené reflexní vesty. Problém je, že červená vesta splňuje normu pouze na komunikace, kde je dovolená rychlost stanovena maximálně do třiceti kilometrů v hodině. Takže v Praze je takové oblečení nepoužitelné,“ píše čtenář deníku Metro Petr Novák.

Za svůj fotoúlovek zadní části stejnokroje, který je opatřen logem správy komunikací, získává odměnu tři sta korun.

Zaměstnanec vstupující přímo do provozu používá podle mluvčí TSK Barbory Liškové vždy jen to oblečení, které splňuje technické podmínky a normy. Ty plynou z dokumentu s názvem Zásady pro označování pracovních míst na pozemních komunikacích – TP 66, jenž je k nahlédnutí například na webech spadajících pod Ředitelství silnic a dálnic.

„Zde je jasně specifikováno, jaké oblečení musí mít zaměstnanec na pracovním místě a zaměstnanec zastavující vozidla, tedy přímo vstupující do dopravy. Červené vesty máme pouze pro reklamní účely. Je ale rovněž pravdou, že existují i červené ochranné pomůcky, které normy pro práci na komunikacích splňují,“ popírá mínění čtenáře Lišková.

Rušno kvůli předzahrádkám

  • Technická správa komunikací (TSK) otevřela na konci loňského roku nové kontaktní centrum ve Veletržní ulici.
  • Do nových prostor se přestěhovala veškerá agenda podatelny, oddělení koordinace a obchodního oddělení z bývalého sídla společnosti v ulici Řásnovka na Starém Městě. 
  • „Právě zde si od té doby mohou zájemci vyřídit smlouvu na zábor pro stánek, předzahrádku nebo jen zřídit vyhrazené parkovací stání. Nárazově se tu mohou při návštěvě tvořit fronty, obecně ale množství žádostí kolegové skvěle zvládají. V těchto dnech je zde například docela rušno právě kvůli předzahrádkám,“ vysvětluje pro Metro 
  • Lišková. Drtivou většinu věcí jde s TSK řešit elektronicky. Není proto potřeba do centra chodit. I tak je podle Liškové velmi oblíbené.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek