metro.cz

Nový buspruh na Strakonické rozšířil část silnice. Nejen do šířky, ale i do výšky

  11:17
Již příští pátek se řidiči svezou do centra metropole po dokončené Strakonické. Tepna spojující Prahu s jihem Čech se začala před několika měsíci rozšiřovat od Chuchle po Barrandovský most. Přibude zde však „jen“ nový pruh pro autobus, takže se pro řidiče aut zdánlivě nic nezmění.
V pravém pruhu kamion neprojede. | foto: Metro.cz

Někteří čtenáři Metra však vypozorovali, že tu již k jedné velké změně přece jen došlo. Rekonstrukce silnice totiž trochu „nadzvedla“ část vozovky. „Když mířím do Prahy, jedu v některých místech výš, než když se vracím domů. Zajímalo by mě, zda se bude přizvedávat i druhá strana, aby se to sjednotilo. Pokud k tomu totiž dojde, nedovedu si představit, jak projedou pod železničním mostem v Braníku náklaďáky,“ svěřil deníku Metro čtenář Ladislav Čech. 

Podjezd pod zmiňovaným mostem ve směru z Prahy je řidičům nákladních vozů znám již nyní. Tohle místo se totiž dostalo do nejednoho instruktážního videa tuzemských autoškol jako typický příklad situace, kde musí řidiči osobních aut pustit před sebe při jízdě v levém pruhu kamion. Ten totiž kvůli nízké konstrukci mostu neprojede. 

Podle Technické správy komunikací (TSK), pro niž nyní práce na Strakonické provádí zhotovitelská PORR, je však podobná debata bezpředmětná. Stavební práce, které by výškový rozdíl obou stran srovnaly, totiž v plánu nejsou. „Jedná se o dva oddělené jízdní pásy, jež tvoří samostatné těleso vozovky včetně odvodnění. Jde o celkem běžnou věc, kdy se liší niveleta (pomyslná čára udávající výškové poměry a podélný sklon liniové stavby – pozn. redakce) samostatných jízdních pásů. Toto konstrukční řešení můžete vidět i na dalších komunikacích,“ vysvětluje pro Metro mluvčí TSK Barbora Lišková. 

Podle ní jsou příklady k vidění po celé Praze. „Namátkou mě napadá třeba ulice 5. května nebo V Holešovičkách,“ dodává Lišková. 

Strakonická je nyní průjezdná v provizorních dvou pruzích. Třetí se právě dokončuje. Aby bylo možné dopravní tepnu rozšířit v celé délce dvou kilometrů, byla vybudována i opěrná zeď. Nový jízdní pruh se má otevřít o dva měsíce dříve, než bylo původně v plánu. 

Rozšíření Strakonické nebude dříve dokončeno náhodou. Začátek rekonstrukce Barrandovského mostu se totiž nezadržitelně blíží. Již začaly přípravné práce na přejezdech pro provizorní dopravní režim. Už 14. května se začnou osazovat i dopravní značení a v pondělí 16. května se naplno rozjedou práce.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek